חדשות הארץמבזקים

תושב גוש עציון שהציל קבוצת יהודים שהותקפו באבנים – נחקר באזהרה ונשקו הוחרם

תושב גוש עציון, ישי יפעתי, אשר ביום שישי האחרון, נאלץ להגן על קבוצת יהודים, ביניהם נשים ותינוקות, אשר הותקפו במטר אבנים במהלך משמרת מחאה, נחקר במשטרה באזהרה, והבוקר (שלישי) הגיע שוטר לביתו והחרים את נשקו.

באירוע אשר התרחש ביום שישי האחרון, עמדה קבוצה של תושבי גוש עציון, בסמוך לכפר תקוע הערבית, במחאה על פציעתה של תושבת הגוש מאבנים בראשה במקום. בסיום המחאה, החלה קבוצת ערבים לתקוף את המוחים, ואת השוטרים והחיילים אשר עמדו במקום במטר אבנים. יפעתי הראשון אשר התעשת וביצע ירייה בודדת באוויר בכדי לעצור את זריקת האבנים במיידי. לתדהמתו, השבוע זומן לתחנת המשטרה, שם נחקר באזהרה והבוקר כאמור, הגיע שוטר לביתו והחרים את נשקו.

יפעתי, נשוי ואב ל-6, תושב כפר אלדד, בוגר שרות צבאי קרבי, מסר היום: "בושה, בושה, מפקירים אותנו, המחבלים חוגגים, ואותנו חוקרים. אין לי מילים. פעלתי כמצופה מכל נושא נשק בישראל, ראיתי סכנת חיים מידית, ראיתי אבנים עפות ליד תינוקות, ירייתי באוויר ע"פ ההוראות והחוק, ובאמת ב"ה התקיפה הופסקה וככל הנראה מנעתי פגיעות בנפש. המחבלים עכשיו חופשיים וצוחקים בבית ואני מוצא את עצמי בחקירות עם תיק פלילי, ובלי יכולת להגן עלי ועל משפחתי. מדינת ישראל מעדיפה לראות יהודים פצועים, ולא מחבלים בורחים, אין מי שיגן פה על חיינו. אני קורא לכל מי שחיי יהודים חשובים לו לעשות כל שביכולתו שהמצב המטורף הזה – שהקורבנות הופכים לאשמים יפסק". קרא יפעתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נתי רום, המסייע לתושב מטעם ארגון חוננו מסר: "עולם הפוך ראיתי, הקורבן נחקר, בעוד שאת התוקפים לא מנסים לעצור, לא מנהלים כנגדם חקירה ולא מושקעים משאבים וכח אדם בכדי לפענח מי ביצע את פיגוע האבנים הזה. מלבד האפליה הקשה, האכיפה הבררנית ישנה פה הפקרה של חיי אדם. מרשי אזרח למופת, בוגר שרות צבאי, מלח הארץ, שהתנהל למופת, במצב מתוקן הוא היה מוזמן לטקס הוקרה בתחנת המשטרה על תושייה והצלת חיים ולא לחקירה ולהחרמת נשקו. בכוונתי לפעול בכל המישורים בכדי שהעוול כלפי מרשי יופסק מידית, בכדי שנשקו יושב לו באופן מידי ובכי שהתיק כנגדו יסגר".

בתיעוד מהאירוע, ניתן לראות אבנים שנזרקות במכוון כדי לפגוע בתושבים וכוחות הביטחון. בתיעוד נראית אחת מהנשים מחזיקה תינוק בידיה, ואבן שהושלכה עוברות בסמוך לראשו של התינוק וכמעט פוגעות בו וביתר הנוכחים במקום.


צילום: אלישבע זינגר


צילום: אלישבע זינגר

Back to top button