מבזקיםמשפטי/פלילי

עונשי מאסר בפועל נגזרו על בעלי חברה שלא שילמו מע"מ בסכום של 1.5 מיליון שקל

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי) את ערעורה של רשות המסים על קלות העונש שהוטל על אבי עזרן ושרון גדסי, שהורשעו בעבירות של אי הגשת 4 דו"חות תקופתיים למע"מ והימנעות מתשלום מע"מ בסך של 1.5 מיליון שקל. עונשו של עזרן הוחמר מ-6 חודשי עבודות שירות וקנס של 35 אלף שקלים, ל-8 חודשי מאסר בפועל וקנס של 45 אלף שקלים. עונשו של גדסי הוחמר מ-8 חודשי עבודות שירות וקנס של 50 אלף שקלים, ל-11 חודשי מאסר בפועל וקנס של 75 אלף שקלים.

שופטי בית המשפט המחוזי – כב' השופטים יואל עדן, עמית כהן ודניאל בן-טולילה – קיבלו את טענות רשות המסים כי העונש שנגזר על הנאשמים קל מידי, בהתחשב בכך שהם פעלו במודע ולא שילמו עד היום את חובם לקופת המדינה. בערעור הרשות נטען כי ענישה מקלה במקרים כאלה, פוגעת בערך השוויון, בנטל המס וסותרת את המסר לפיו לא תצמח למעלימי מס תועלת כלכלית ממעשיהם. כמו כן, טענו ברשות המסים כי גזר הדין העניק משקל יתר לנסיבות האישיות של הנאשמים.

מנגד, גם אבי עזרן הגיש ערעור על עונשו, ובו טען כי חלקו בביצוע העבירות היה משני יחסית לחלקו של גדסי, ולכן מן הראוי שעונשו יהיה פחות חמור, על מנת שהפער בין העונש שהוטל על גדסי לעונש שהוטל עליו יהיה משמעותי יותר. כמו כן, ציין עזרן את מצוקתו הכלכלית האישית ואת היעדרו של עבר פלילי כשיקולים שלטענתו לא ניתן להם משקל מספיק בקביעת עונשו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שופטי בית המשפט המחוזי דחו את ערעורו של עזרן ואף מצאו לנכון להחמיר בעונשם של שני הנאשמים. בפסיקתם קבעו השופטים כי גזר הדין לא נתן ביטוי הולם לחומרת מעשיהם של עזרן וגדסי, לעובדה שהם לא הודו בעבירות ולכך שהם לא השיבו ולו שקל אחד לקופה הציבורית. כמו כן, קבעו השופטים כי העונש שנגזר לא עונה על הצורך בהרתעת הרבים מביצוע עבירות מס וכי הקנס שהושת על הנאשמים נקבע תוך התחשבות יתר במצבם הכלכלי והאישי.

רשות המסים יוצגה בערעור על ידי עו"ד מרסל סבח מהמחלקה המשפטית במשרד מע"מ אזורי אשדוד.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button