מבזקיםפוליטי / מדיני

השר נחמן שי: "את ישיבת חומש צריך להשאיר"

שר התפוצות נחמן שי (העבודה) השתתף בסוף השבוע באירוע שבתרבות בהנחיית העיתונאית ליאת רגב ובמהלכה התייחס להתבטאות של סגן השר יאיר גולן שכינה את אנשי חומש 'תתי אדם'. בדבריו, הפתיע השר שי את רגב והמשתתפים כי לדעתו יש להשאיר את הישיבה ביישוב חומש וכך אמר גם לרב מרדכי דימנטמן, אביו של יהודה הי"ד.

"הוא סיפר על המשפחה שלו" אמר השר נחמן שי על שיחתו עם הרב מרדכי דימנטמן. "הוא אומר שכולם פרוסים בכל הארץ, ממעלות בצפון ועד הדרום, כולל ביהודה ושומרון. אבל הבן לא היה תת אדם, הוא היה בחור שהאמיו בדרכו. הוא ביקש ממני שלא יפנו את חומש, אמרתי לו שאני יכול להעביר את הבקשה שזה יקרה, כי את חומש צריך לפנות, את הישיבה צריך להשאיר. ישיבה זה מקום קדוש שאם נכנסים אליו בבוקר ויוצאים ממנו בערב ולא גרים שם ולא הפכו את זה למקום מגורים, אז שתהיה ישיבה. זה לא משנה את העיקרון שחומש פונתה. היא לא הולכת להיות מיושבת.

על ההתבטאות של סגן השר גולן אמר השר שי כי "כשהתסכלתי על האבא וראיתי את הכאב הגדול ועל הסביבה שמסביב הם לא תתי אדם. ממש לא. הם אנשים שמאמינים בדרכם, הם מאמינים שהם מיישבים את ארץ ישראל, הם מיישיבים גם את ארץ ישראל הגדולה, והם גם יהודים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, שמקיים בימים אלו מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה, הגיב לדבריו של השר שי ואמר "אני שמח גם במפלגת העבודה מבינים שאחרי רצח לא נותנים פרס לרוצחים, זה דבר שלא יעלה על הדעת. אסור לחזור על טעות ההתנתקות, בטח ובטח שלא כפרס לטרור. ישיבת חומש חייבת להישאר במקום ולהמשיך להפיץ תורה לכל השומרון וארץ ישראל כולה. זו התשובה הציונית האמיתית לטרור".

כאמור, בימים אלו נמצא דגן במאהל מחאה שהקים מול משרד ראש הממשלה במחאה על הכוונה לפנות את חומש וכן בעקבות גל הטרור בשומרון. מחר יגיעו תושבי השומרון להפגין מול ישיבת הממשלה כחלק מהמאבק של המועצה וכן ביום חמישי תיערך הפגנה גדולה בירושלים.

ח"כ נחמן שי (צילום: אתר הכנסת)
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח