חדשות הארץמבזקים

שרת החינוך תוקפת את משרד הבריאות: "יוצר כאוס במערכת החינוך, לא נאפשר אנדרלמוסיה"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון תוקפת הבוקר (חמישי) בחריפות את משרד הבריאות על רקע ההודעה לפיה החל מהבוקר יבצעו נאמני הקורונה את הבדיקות המהירות לתלמידים וצוותי הוראה שנחשפו לאדם מאומת.

בהודעה מטעם משרד החינוך נמסר: "לנוכח העלייה בתחלואה הגוברת, הפצירה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, במשרד הבריאות כבר בראשית השבוע לקיים את בדיקות האנטיגן בבתי הספר, ולא במתחמים בהם יש תורים ארוכים. המהלך נועד להקל על התלמידים וצוותי החינוך, ולאפשר בסופו של דבר את המשך רצף ושגרת הלימודים במערכת החינוך. בתגובה לכך, הודיע משרד הבריאות למשרד החינוך, כי לשם קידום הנושא, הוא נדרש להכין נוהל מסודר. יובהר בזאת, כי עד לאתמול בערב משרד הבריאות לא היה ערוך עם נוהל לשם ביצוע הבדיקות בתוך בתי הספר. הוא הודיע על כך למשרד החינוך. על אף זאת ובכל זאת, הוא בחר בשעות הערב להוציא הודעה לתקשורת, כשהוא יודע שאין הוא ערוך עם הנוהל."

עוד נמסר: "אין ספק שההחלטה לבצע אנטיגן בבתי הספר ראויה, נכונה, נחוצה ורצויה, שהרי מלכתחילה היא נבעה מבקשת שרת החינוך לבצעה, אך למרבה הצער, בהתנהלותו התקשורתית הפזיזה יוצר משרד הבריאות בלבול מוחלט וכאוס גם במערכת החינוך. חשוב לציין, כי משרד הבריאות הביע את התנצלותו בפני משרד החינוך, והוא הבטיח שיפעל בהקדם להגדרת הנוהל לביצוע הבדיקות בבתי הספר. משרד החינוך קורא למשרד הבריאות לממש את הבטחתו, לפעול באופן מידי לגיבוש הנוהל הנדרש כדי לבצע את הבדיקות בתוך בתי הספר בהקדם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עודד קרני/ לע״מ
Back to top button