חדשות הארץמבזקים

הפגנה התקיימה במקום ניסיון הפיגוע בשומרון: "דם יהודי אינו הפקר"

מאות מתושבי השומרון הפגינו הערב (שלישי) בהובלת ראש המועצה יוסי דגן, רבנים והנהגות הישובים בשומרון בצומת גיתי אבישר, במקום בו נעשה ביום שישי האחרון ניסיון פיגוע דקירה. המפגינים קראו לממשלה לפעול כנגד גל הטרור הפוקד בשבועות האחרונים את ישראל בכלל ואת השומרון בפרט, המפגינים קראו במקום קריאות כנגד אוזלת היד של הממשלה בטיפול בטרור וקראו "דם יהודי אינו הפקר".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במקום: "קו ישיר עובר בין ההחלטה לאפשר לרשות הפלסטינית הרצחנית להשתלט על שטחי C לבין האומץ של המחבל הנתעב להגיע לכאן ביום שישי באור יום ולנסות לדקור בני נוער כשהם חוזרים הביתה בתחנת האוטובוס, אנחנו אומרים כאן בצורה ברורה לראש הממשלה נפתלי בנט, אתה ראש הממשלה ואתה אחראי, באותו יום שבו ממשלת ישראל רוצה להעביר את חוק החשמל ולאשר חיבור חשמל למאחזים הלא חוקיים ולבניה הלא חוקית בנגב, באותו יום הממשלה הזו הרסה את החשמל של הישיבה בחומש, לאן נוליך את החרפה? באנו לכאן כדי לומר שלא ניתן להפקרות הזאת להמשיך* העם כולו דורש ביטחון כאן בצומת גיתי אבישר ובכל הארץ. זו הארץ שלנו ולעולם לא נוותר עליה!"

חה"כ לשעבר אורן חזן: "אנחנו רוצים להגיד לממשלה מכאן, אנחנו נוציא אתכם משם! את ישראל קנו אבותינו בייסורים והדור הזה ינצח את הייסורים כי זו זכותנו. אנחנו ניקח את מה ששייך לנו לא בכוח אלא בכוח הזכות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב אהרון כהן, רבה של יקיר: "עם ישראל וממשלת ישראל צריכים לבוא לכאן ללמוד היום מכם, נוער יקר, מה זאת רוח! מה זאת רוח של עם ישראל, של אמונה בגאולה שלנו, אמונה בהתיישבות. כל מה שקורה בשומרון, בחומש , החולשה שקורית לנגד עינינו זאת חלישות רוח! באנו לבנות מדינה שלימה בארץ ישראל מתוך רוח גדולה!"

מנשה וחניש, יו"ר רבבה: "אנחנו פה בערב המיוחד הזה כדי להזכיר לעצמנו מי בעל הבית בארץ הזו, כדי להזכיר לעצמנו שלא לארץ נוכרייה הגענו, זאת ארצנו שלנו! מידיו של הקב"ה קיבלנו אותה! יש לנו הבטחה ענקית כי הקב"ה איתנו בכל אשר נלך!"

ההפגנה במקום מגיעה לאחר שביום שישי האחרון הגיע מחבל לצומת גיתי אבישר, כאשר בכוונתו לדקור אזרחים וחיילים שעמדו בתחנה במקום, הפיגוע נמנע בזכות תגובתם המהירה של חיילי צה"ל אשר מאבטחים את הצומת. במודעה לקראת ההפגנה נכתב: "בעקבות הפיגוע בגיתי אבישר, גל הפיגועים ההולך וגובר, נתכנס כולנו בדרישה ברורה – החזירו את הביטחון בשומרון ובכל מדינת ישראל. יש לנו אחריות על הארץ הזאת."

בנוסף, מחו התושבים כנגד הבניה הלא חוקית סביב הצומת, והקסבה הפלסטינית שפועלת שם באופן בלתי חוקי ומושכת אליה מאות שבח"ים ביום, כאשר המנהל האזרחי במקום לפנות אף בנה עבורם מדרגות המובילות לצומת, התוצאה היא שהמקום הפך לסכנה בטיחותית ובטחונית. מי שעומד מאחורי ההפגנה, יחד עם מועצה אזורית שומרון, אלו יישובי 'גוש קנה' שנפגעים יום יום ממה שקורה בצומת ברמה הבטיחותית וברמה הביטחונית.

צילום: מועצה אזורית שומרון
Back to top button