בריאותמבזקים

משרד הבריאות: מתוך 140 אלף עובדים זרים המבוטחים ב"כללית" – 90 אלף מחוסנים לקורונה

בדיון בוועדה המיוחדת לעובדים זרים שהתקיים היום (שלישי) בכנסת ועסק במניעת תחלואת קורונה, אמרה מנהלת תחום שיתוף הציבור במשרד הבריאות, ליזה אידלמן: "כל הזרים, כולל חסרי המעמד ואלה שאינם מבוטחים, זכאים לבדיקות קורונה וקבלת חיסונים. בנושא הזה אין החרגה.

לפי קופת חולים כללית, שהיא הגוף המבטח העיקרי של העובדים הזרים –"מתוך 140 אלף זרים המבוטחים אצלם,ל- 90 אלף יש חיסון בתוקף, 20 אלף טרם קיבלו את הבוסטר, וכ- 30 אלף טרם התחסנו בחיסון ראשון או שני. חסרי מעמד וכאלה שאינם חברים בקופות חולים יכולים להתחסן במתחם ייעודי שהוקם בשכונת נווה שאנן בתל אביב וכן בכל אחד מ-70 ממתחמי החיסונים של משרד הבריאות ברחבי הארץ".

יו"ר הוועדה, ח"כ אבתיסאם מראענה, אמרה: "סוגיית ההתחסנות של העובדים הזרים חסרי המעמד לא עניינה אף אחד עד עכשיו. אין מספיק שפות מונגשות, המתחם הייעודי פועל רק אחת לשבועיים ואין מענה לארגונים שפונים בשמם של העובדים הזרים. אני מתכוונת לערוך דיון מעקב בקרוב וכן לבקר כבר השבוע במתחם החיסונים הייעודי בתל אביב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהלת מוקד קול הבריאות, טלי דהן, אמרה כי המוקד מקבל 900 פניות מדי יום מעובדים זרים שאינם משתייכים לקופת חולים. "הציפייה שלנו הייתה ל-200 בלבד", הודתה.

מנהלת המרפאה לחסרי מעמד, ד"ר זואי גוטצייט: "יש תחושה של בלגן. מאות מבקשי מקלט לא מצליחםי להנפיק תו ירוק, כי אין להם מספר דרכון או מספר אשרה. מי שחוזר מביקור בחו"ל נדרש לבידוד רק בגלל שאין אפשרות טכנית להנפיק לו תו ירוק. מבקשי מקלט שמתאפזים בבתי החולים בגלל קורונה מקבלים חשבונות ענק לתשלום, וזה מעלה את החשש שלא יפנו לטיפול".

אידלמן בתגובה: "נפתח מוקד להנפקת תווים ירוקים עבור חסרי מעמד ללא ביטוח. בנוסף, בקופות החולים שמבטחות עובדים זרים, נתינה אופציה להנפיק את התו הירוק בלי צורך לעבור דרך משרד הבריאות".

בדיון נוסף שהתקיים היום בוועדה, ועסק בביטוחי בריאות לעובדות ועובדים זרים, דרשה יו"ר הוועדה ח"כ מראענה ממשרד הבריאות לתקן תוך 15 יום צו, המאפשר לגבות כסף על טיפולים מעובד זר שנפגע בתאונת עבודה, עד אשר המוסד לביטוח לאומי מכיר בתאונה ומשיב למבוטח את כספו.

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ
Back to top button