כלכלהמבזקים

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה: יוקם יישוב חדש בעוטף עזה

דיון התקיים היום (שלישי) במועצה הארצית לתכנון ובניה, בסופו אישרה והמליצה המועצה לממשלה על הקמת היישוב הקהילתי 'חנון', מזרחית לקיבוץ סעד שבעוטף עזה בתחומי מועצה אזורית שדות נגב.

משרד הבינוי והשיכון מקדם את תכנון היישוב החדש 'חנון' (שם זמני), ולמועצה הוגש תזכיר תכנוני שהוכן על ידי המינהל לענייני הכפר במשרד האמון על קידום והקמת יישובים חדשים. הקמת היישוב החדש הינה בהתאם למדיניות הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה וחיזוק ההתיישבות בפריפריה בנגב ובגליל ובעוטף עזה. הישוב החדש ייתן מענה לביקושי ההתישבות באזור, ויחזק את גבולנו הדרומי מול רצועת עזה. הישוב יוקם כיישוב קהילתי לכ -500 משפחות, בתמהיל של צפיפות בניה כמענה למשפחות צעירות בשלבים שונים של חייהן המיועדות להיקלט בישוב.

הקמת היישוב החדש באזור זה תיתן תנופה התיישבותית משמעותית באזור, וזאת על פי הצורך הגדל והולך של קהל חדש המוצא עניין בהתיישבות בחבל ארץ זה, יענה על הביקושים, ללא פגיעה נופית או סביבתית

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, אמר: "אני שמח על החלטת המועצה, ישנה חשיבות לאומית עצומה בהקמת יישוב חדש בימים אלה, בייחוד בעוטף עזה. אנו נחושים להמשיך לבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. מאז כניסתי לתפקיד שר הבינוי והשיכון חיזקנו את רמת הגולן, הבקעה, יהודה ושומרון, היום אנו מחזקים גם את עוטף עזה."

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, ציין: "מדובר בצעד חשוב להרחבת ההתיישבות בעוטף עזה המהווה חיזוק משמעותי לאזור כולו, אנו עדים לעלייה גבוהה ביקושים למעבר דרומה, יש כאן איכות חיים ושטחים נרחבים. אני צופה שהיישוב החדש יזכה למשפחות צעירות רבות שיבחרו לחיות בו."

צילום: חיים צח/ לע"מ
Back to top button