מבזקיםצבא וביטחון

צווי תיחום למניעת בנייה הוטלו על גבעות וישובים צעירים בשומרון ובנימין

צווי תיחום מנהליים הוטלו ביממה האחרונה (שלישי) על שורת ישובים וגבעות בשומרון ובנימין, ביניהם ישובים הקיימים מעל לשני עשורים ומאוכלסים בעשרות משפחות דוגמת גבעת אסף ותקומה, וכן בגבעות רבות ביניהם קומי אורי, עוז ציון, גאולת ציון ורמת מגרון.

הצווים עליהם חתום אלוף פיקוד המרכז החדש, יהודה פוקס, אוסרים באופן גורף על בניה כלשהי בתחומי הישוב או הגבעה וכן על הכנסת ציוד בניה לישוב ומאפשרים למערכת הביטחון לבצע הרס של מבנים ורכוש במקום ללא כל התראה.

בגבעות תקפו בחריפות את הטלת הצווים: "מדובר בצו הריסה קולקטיבי. במקום לנהל הליכים משפטיים על כל מבנה ולאפשר לבעל המבנה לערוך שימוע כדין, בחרו במערכת הביטחון להשתמש בכלי דרקוני ומנהלי – בו מסמן האלוף קו שרירותי על המפה ומאשר במחי יד הרס של עשרות בתים בהליך מהיר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בגבעות ציינו כי צווי התיחום אינם דבר חדש בכל הנוגע לשימוש בהם כלפי הבניה היהודית – ולמרבית המקומות מדובר בהארכה נוספת של צו שהיה קיים על המקומות גם בשנים עברו, אך עם זאת מספרים כי בשונה משנים קודמות בהם כמעט ולא נעשה בצווים שימוש, בחודשים האחרונים גברו משמעותית פעולות ההריסה במסגרת הצו.

"נראה כי ממשלת ישראל הכריזה מלחמה על ההתיישבות, וכעת פועלת כבר בגלוי וללא בושה. לאור מסעות ההרס בהתיישבות בתקופה האחרונה ופגישת גנץ-אבו מאזן בשבוע שעבר, נראה כי הצווים עומדים להוות כלי משמעותי ומרכזי כנגד המתיישבים", אמרו בגבעות.

"צווי התיחום לאכיפת בנייה, הינם כלי אנטי ציוני שהופנה עד היום אך ורק כלפי בנייה יהודית, חרף העובדה כי היקף הבנייה הערבית רחב בעשרות מונים מהבנייה היהודית. הגברת השימוש בצווים ומסעות ההרס האחרונים מראים בבירור כי פניה של הממשלה להקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה ושומרון, וכעת פועלת "לנקות את השטח" לטובת הקמת המדינה הפלסטינית", הוסיפו.

צילום: אלישע ירד
צילום: אלישע ירד
Back to top button