חדשות הארץמבזקים

חה"כ עודה בהתראה לפני נקיטת הליכים בבג"ץ נגד המשטרה

יו"ר הרשימה המשותפת, חה"כ איימן עודה, פנה היום (שני) לפרקליטות המדינה באמצעות עו"ד פארח ביאדסי מהוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, בהתראה לפני נקיטת הליכים בבג"ץ. הפנייה מגיעה לאחר שעברו קרוב ל-3 שנים ללא מענה בערר שהגיש חה"כ עודה ב-11.3.2019 על החלטת מח"ש לסגור את התיק נגד השוטרים שירו בו כדור מתכת מצופה ספוג באום אל-חיראן וגרמו לפציעתו.

חה"כ עודה: "השקרים של ארדן, נתניהו והמשטרה על מה שקרה באום אל-חיראן כבר נחשפו והאמת על אום אל-חיראן יצאה לאור, אבל אף אחד לא שילם את המחיר. במקום להעניש את האחראים – מקבלת ההחלטה הפושעת ועד התוצאות הטראגיות והטיוח – בג"ץ דחה את העתירה של משפחת אבו-אלקיעאן והפרקליטות גוררת רגליים. אנחנו ממשיכים לדרוש שכל האמת תתגלה והאחראים יענשו, ונמשיך להאבק למען הכרה והישארות התושבים על אדמותיהם בכפרים הלא מוכרים בנגב."

מהוועד נגד עינויים נמסר: "במקום לפעול בנמרצות לפי המועדים הקבועים בחוק ולתת מענה ענייני במועדו, מחלקת העררים בוחרת בגרירת רגליים ונמנעת מלהכריע בערר על אף שעברו כשלוש שנים מאז שהוגש, חמש שנים מאז האירוע, ולמרות שמדובר בנבחר ציבור. העבירות המיוחסות לשוטרים שתקפו את חה״כ עודה הן מובהקות כפי שעולה מחומר החקירה הכלול בתיק. אין ולא יכולה להיות כל סיבה לאיחור ניכר שכזה במתן המענה. כל שיהוי נוסף הוא בחזקת עוול ומהווה מחסום בפני מרשנו להשגת צדק באירוע הכאוב והקשה הזה, שעודנו מהווה פצע מדמם עבור החברה בישראל.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, בשנת 2017 ח"כ עודה נפצע בראשו כתוצאה מפגיעת כדור מתכת מצופה ספוג שנורה על ידי שוטר במהלך הפגנה נגד הריסת הכפר אום אל-חיראן בנגב.

צילום: הרשימה המשותפת
Back to top button