צרכנות

כל מה שרציתם לדעת על השוואת קרנות פנסיה ברירת מחדל

קרדיט תמונה istockphoto

המודעות לנושא של קרנות פנסיה ברירת מחדל הולכת ומתגברת בשנים האחרונות והרבה אנשים פותחים לעצמם קרנות כאלה או מעבירים אליהן את חסכונותיהם. רגע לפני שגם אתם בוחרים בצעד הזה חשוב שתדעו כיצד לבצע השוואה בין האפשרויות, כדי שתקבלו החלטה נכונה.

מהן קרנות פנסיה ברירת מחדל?

קרנות פנסיה ברירת מחדל, שנקראות לעתים גם קרנות נבחרות, הן מוצרי חיסכוו לטווח הארוך הידועות בזכות דמי ניהול אטרקטיביים, ומשווקות רק ע"י גופים מסוימים שנבחרו במסגרת מכרז של רשות שוק ההון.

אחת לכמה שנים משרד האוצר מקיים מכרז לבחירת הגופים שיוכלו להציע קרנות אלה. בספטמבר האחרון נבחרו 4 גופים שיכולים לשווק את המוצר הזה, מתוכם 2 גופים ותיקים בתחום (אלטשולר שחם ומיטב דש) ו- 2 גופים חדשים (מור ואינפיניטי).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איפה הכי כדאי לחסוך לפנסיה שלכם?

כמו בכל מהלך צרכני נבון, חשוב מאוד לבצע השוואה בין קרנות הפנסיה הנבחרות, ולבחון את כל הפרמטרים הנדרשים, כגון:

  • תשואות – חשוב תמיד להשוות את התשואות במסלול ההשקעה שמתאים לכם, ולבחון את התוצאות שלו לאורך זמן (3 או אפילו 5 שנים לאחור), כדי להתרשם מאופן ניהול הכספים על ידי הגופים. סביר להניח שמי שמצליח להשיג תוצאות לאורך זמן, יוכל להמשיך במגמה זו גם בעתיד.
  • מדד שארפ – אם אתם עוד לא מכירים, שווה להכיר את המדד שנותן מידע נוסף על התשואה: עד כמה אותו גוף מנהל הסתכן כדי להגיע לתשואה שקיבל. ככל שהציון גבוה יותר, סימן שרמת הסיכון נמוכה, או במילים אחרות – שהתשואה פחות מושפעת מהמצב התנודתי של השוק.
  • דמי הניהול – הקרנות הנבחרות ידועות בעיקר בזכות דמי הניהול המוזלים שלהן. עד למכרז האחרון, היה הבדל בין דמי הניהול של קרנות פנסיה ברירת מחדל. היו קיימים פערים משמעותיים לא רק בינן לבין קרנות הפנסיה הסטנדרטיות, אלא גם בינן לבין עצמן. למשל באלטשולר גבו 0.1% דמי ניהול מהצבירה לעומת 0.05% אצל מיטב דש, ו- 1.49% מההפקדות החודשיות, לעומת 2.49% אצל מיטב. כיום מי שקובע מהו שיעור דמי הניהול בחברות הוא משרד האוצר, והוא אחיד בין כל החברות: 0.22% בצבירה ו- 1% מההפקדות החודשיות. לעומת זאת בקרנות הרגילות, החוק מגדיר שניתן לגבות עד 6% מההפקדות החודשיות ועד 0.5% מהצבירה, כלומר עדיין משתלם בהחלט מהבחינה הזו להשקיע בקרנות הנבחרות

נעצור כאן על מנת לא לבלבל אתכם, אבל חשוב מאוד לדעת שישנם עוד קריטריונים חשובים שכדאי לשקול בעת בחירת קרן פנסיה נבחרת, כגון מצב האיזון האקטוארי שלה, ציון השירות שלה ועוד.

רוצים השוואה מעמיקה ואיכותית?

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לפנות עוד היום אל המומחים של סוכנות פתרונות עדיפים. אנחנו מעמידים לשירותכם נבחרת מנצחת של סוכנים פנסיוניים עם ניסיון של עשרות שנים בתחום. נשמח להתאים לכם את הפתרון המשתלם ביותר עבורכם ולייצג אתכם מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בארץ.

Back to top button