בריאותמבזקים

ראש הממשלה בנט: "בארה"ב התמותה לנפש גדולה פי 130 ממדינת ישראל"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ערך לפני זמן קצר (ראשון) מסיבת עיתונאים בלשכתו שבירושלים, בעניין עליית התחלואה בקורונה, והתמודדות עם זן האומיקרון של הנגיף.

בפתח דבריו, אמר ראש הממשלה בנט: "ערב טוב, גל האומיקרון כאן. הערב אני מבקש לתת לכם, אזרחי ישראל, תמונת מצב מלאה ככל הניתן: מה הפעולות שביצענו, מה המצב כרגע, איך ייראו השבועות הקרובים בישראל, ובעיקר, מה מוטל על כל אחד מאיתנו לעשות. האומיקרון שונה מזנים קודמים, הוא מתנהג אחרת, ולכן זה מחייב אותנו להתאים את כל מה שידענו עד כה על הקורונה. מה ביצענו עד עכשיו? בישראל נערכנו לגל האומיקרון מוקדם מאוד, לפני כולם. לפני כחמישה שבועות סגרנו את מדינת ישראל לכניסת זרים. הפעולה הזו עיכבה מאוד את כניסת האומיקרון לתוך מדינת ישראל. קנינו זמן יקר וניצלנו אותו היטב. קנינו תרופות, רכשנו מלאי משמעותי של התרופה PLAXOVID של פייזר, זו תרופה מבוקשת מאוד בעולם שהתחרות עליה קשה. התרופה עכשיו נמצאת בידינו. היא יעילה ביותר ותסייע לאנשים רבים בסיכון שנדבקו לעבור את המחלה בשלום."

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "שנית, הכשרנו ואנחנו מכשירים גם עכשיו את בתי החולים. וידאנו שהם ערוכים לקראת שיא הגל בתחום האשפוזים. דאגנו שקופות החולים ייערכו לקליטת מאושפזים בקהילה כדי שלא נעמיס הכל על בתי החולים. דאגנו לרצף של מלאי חיסונים למבוגרים ולילדים. והערב, אני מודיע שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עדכן אותי ואת שר הבריאות, ניצן הורוביץ, לפני שעה קלה, על החלטתו לאפשר מתן חיסון רביעי למבוגרים מעל גיל 60 ולצוותים רפואיים, לאחר שעברו 4 חודשים לפחות ממועד החיסון הקודם. החלטתו של פרופ' אש התקבלה על פי מיטב השיקולים המקצועיים, ולאחר שהתייעץ עם מומחים שונים. המשמעות פה היא גדולה – בעצם, יש לנו שכבת הגנה חדשה. כאן המקום לומר, שהמדיניות שלנו, להיות הראשונים בעולם בבוסטרים – שמרה היטב על אזרחי ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בנוסף, השווה בנט את מצב התחלואה בארץ למדינות אחרות ואמר: "אני רוצה לשקף לכם את זה. התמותה במדינת ישראל בזמן האחרון היא מהנמוכות בעולם. בבריטניה התמותה לנפש גדולה פי 50, בגרמניה פי 100, בארה"ב התמותה לנפש גדולה פי 130 ממדינת ישראל. אבל חברים, אסור לנו להיות שאננים. לכן, אני קורא לכל מי שזכאי למנה רביעית – לגשת ולהתחסן. מדובר בעיקר בציבור המבוגר. הזמן שהרווחנו איפשר לנו ללמוד על האומיקרון, לראות מה קורה בשאר העולם, ולהתאים את התכנית שלנו. ראינו מדינות, כמו הולנד או גרמניה, שבגלל שלא היה להן את הזמן, הן נאלצו לעבור לסגר מלא או חלקי, וראינו מדינות אחרות כמו צרפת, בריטניה, ובארה"ב מדינות כמו ניו יורק וטקסס, שמתמודדות כרגע עם שיא של אישפוזי ילדים מאז תחילת המגפה. אני רוצה שאנחנו ננווט בין שני הקצוות הללו. מטרת העל שלנו נשארה כשהייתה – לאפשר כלכלה מתפקדת ככל הניתן במדינת ישראל, תוך שאנחנו מגנים על הפגיעים ביותר בינינו."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

"מה תמונת המצב כרגע? אנחנו עומדים היום על סדר גודל של מעל ל-5,000 מאומתים ביום. להערכתי, עד סוף השבוע אנחנו נחצה את קו ה-20,000 מאומתים ביום, ובשיא הגל, בהחלט ייתכן שנחצה את קו ה-50,000 ביום. אלה מספרים גבוהים מאוד. הבשורות הטובות הן שאנחנו למדנו מהעולם, שאם אתה מחוסן כנדרש – כלומר בשלושה חיסונים למבוגר ובחיסון מותאם לילד – אתה מוגן במידה רבה ממחלה קשה, גם אם תידבק. זה הדבר שצריך להבין – גם אם אתה נדבק, אבל אתה מחוסן כראוי, ככל הנראה המחלה לא תהיה קשה. לכן, החלטנו לפטור מבידוד מחוסנים מגיל 5 ומעלה שנחשפו למאומת, אחרי שנבדקו ונמצאו שליליים. הכלל שצריך להנחות את כולנו – החיסון למעשה מגן עליכם ממחלה קשה ומבידוד. מי שמחוסן בצורה מלאה, מוגן ממחלה קשה ומהצורך להיכנס לבידודים." הוסיף רה"מ.

"אזרחי ישראל, אני מאוד מבין את תחושת התסכול והבלבול. אף אחד לא ביקש והזמין עוד גל. הפגיעה בבריאות ובשגרת החיים היא אמיתית. הממשלה מבחינתה עושה הכל כדי להיערך למצב ששוטף בסערה את העולם. מה נדרש מכם? קודם כל, מי שלא התחסן עדיין – שיתחסן. מי שעוד לא קיבל בוסטר – שיקבל מיד, עוד לא מאוחר. מי שלא חיסן את ילדיו – פשוט קחו את הילדים להתחסן. לילדים לוקח זמן לבנות שכבת הגנה, כל יום חשוב. שנית, הקפידו מאוד על המסכות. יש פה דבר חשוב: מסכה יכולה לעשות את כל ההבדל בין מחלה קשה למחלה קלילה. ולבסוף, שימרו על הפגיעים בחברה, בעיקר על המבוגרים ועל הבלתי מחוסנים. אני יכול לספר לכם שבמשפחה הפרטית שלי נתתי הוראות לשמור על אמא שלי, שהיא כמעט בת 80, מכיוון שהיא פגיעה גם עם כל החיסונים. בתקופה הקרובה אנשים מבוגרים לא חייבים להסתובב במקומות צפופים, הם יכולים לשמור על עצמם ובעיקר לשים מסכה."

לסיום, אמר רה"מ: "אני גם מבקש מכולם לגלות הבנה וסבלנות. אם יש בעיות, ויש – כמו התורים הארוכים לבדיקות שאנחנו מכירים – אנחנו נטפל. אבל המצב הוא של כמות אדירה של מאומתים, בבת אחת, מעל ומעבר לקיבולת סבירה של המערכת. לכן, בשעות אלה ממש אנחנו נערכים לשינוי קריטריונים בנושא הבדיקות, כדי להוריד באופן מהיר את העומס הכבד. לסיום, אני מבקש להודות שוב למערכת הבריאות. לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ"ל, נחמן אש, לראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, לפרויקטור, פרופ' סלמאן זרקא, ולכל האנשים הטובים שעובדים יחד ודואגים לנהל את הדבר הזה. העבודה טובה מאוד. אני מבקש מכולכם – שמרו על עצמכם ועל הילדים. צריך סבלנות, ערבות הדדית, ויחד, נצלח גם את הגל הזה".

Back to top button