מבזקיםפוליטי / מדיני

יוסי דגן עם חברי הליכוד בחומש: "הגיע הזמן לבטל את חוק הגירוש המחפיר"

שבעה חברי כנסת מסיעת הליכוד עלו היום (ראשון) לחומש, יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן והשיקו את שדולת חומש בכנסת, כחלק מהמאבק להשארת הישיבה במקום והסדרת היישוב שנעקר. חברי הכנסת שעלו הם: יולי אדלשטיין, ניר ברקת, אלי כהן, יואב קיש ואופיר כץ מסיעת הליכוד. בנוסף למיכל וולדיגר מסיעת הציונות הדתית ומשה אבוטבול מסיעת ש"ס.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הדגיש את הקשר בין הריסת הישיבה להשלמת ההתנתקות בירך על הקמת השדולה ותקף את הממשלה: "אני רוצה לברך, בשם כל תושבי השומרון, על הקמת השדולה, למעלה מ-40 ח"כים הצטרפו לשדולה, זו אמירה ברורה של כוח, של עוצמה, מול הממשלה הזו. אני רוצה לומר מכאן, יחד איתכם, כולנו מזועזעים לראות את ההריסות כאן של בית המשפחה בחומש, התנור, משחקי הילדים, היעה, זרוקים כאן מתחת להריסות, אני רוצה לומר לך רוה"מ, נפתלי בנט, זו האחריות שלך. אתה אחראי למה שהממשלה הזו עושה, אתה אחראי לכך שאחרי הפיגוע, במקום לבנות כאן, ובמקום שאני אקבל מייל מרוה"מ בו הוא מורה לי להתחיל לבנות את הישוב מחדש, הורסים כאן בתים. זהו דבר חסר תקדים שלא היה כמותו, ואתה רוה"מ וגם שר הביטחון בני גנץ עשיתם מעשה שמתפרש אצל המחבלים כעידוד. כיצד אמרה אמו המנוולת של אחד המחבלים, הוא ביצע את הפיגוע הזה בכדי להחזיר את האדמות שלנו לערבים."

עוד הוסיף דגן ואמר: "וכיצד הממשלה הזו מגיבה? הורסת כאן. לא ראינו דבר כזה מעולם. אני רוצה לומר לממשלה הזו אתם צריכים להתבייש, אתם צריכים להתבייש ברמה הערכית, ברמה המוסרית וגם ברמה הביטחונית, לפני ההתיישבותית שזו התגובה שלכם לטרור. אתם עדיין יכולים לתקן. ישיבת חומש קיימת כבר 15 שנה, הגיע הזמן לבטל את חוק הגירוש המחפיר, הגיע הזמן לאשר את הישיבה הזו כצעד ראשון, הגיע הזמן לחזור הביתה לחומש, שא נור, כדים וגנים שנשארו בשליטה מלאה של מדינת ישראל, לא היה שום הגיון מדיני לעקור אותם ובוודאי שאחרי פיגוע כזה צריך להעביר מסר ברור שצריך לתקן. צריך לחזק את הרב אלישמע כהן ראש הישיבה, ואת האנשים הגיבורים מישיבת חומש שנמצאים כאן בקור, בבוץ, בתנאים כל כך קשים ומסכנים את החיים שלהם בכדי להשאיר את המקום הזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"העם לא יתן לממשלת ישראל להשלים את הגירוש. הריסת הישיבה וגירוש היהודים מכאן, מעבר לכך שזהו צעד ברוטלי וצעד שהוא פרס לטרור, זהו צעד שהוא השלמת ההתנתקות, זה צעד שהוא השלמת הגירוש. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אני דורש מהממשלה להתעשת, צריך לקבל את האישור לישיבה עוד היום! ואנחנו יחד נפעל בכנסת ואם צריך נבוא לכאן עוד פעם למחאות ונפגין בכל מקום כי יש לנו אחריות על הארץ הזו". סיים דגן את דבריו.

צילום: מועצה אזורית שומרון
Back to top button