חדשות הארץמבזקים

יו"ר ועדת החוקה: "האומיקרון מערער את התוקף האפידימיולוגי של התו הירוק"

במהלך דיון שהתקיים היום (ראשון) בכנסת, להכנת חוק הקורונה החדש לקריאות שנייה ושלישית לנציגי משרדי הממשלה, אמר יו"ר הוועדה, חה"כ גלעד קריב מסיעת העבודה: "אתם רוצים ללכת למשהו שהוא סמי כפיית חיסונים, זו לא דעת המחוקק. במדינת ישראל לא יוצרים מצב שבו לאדם אין ברירה אלא לעבור פרוצדורה רפואית. זה אקווייוולנטי, זו לא כפיית חיסונים אקטיבית, זו כפיית חיסונים פאסיבית."

עוד אמר חה"כ קריב: "אם מדיניות התו הירוק הייתה מוחלת על ידי הממשלה במשורה, בפיקים דרמטיים של גלי תחלואה. אבל זה לא המצב. התו הירוק הפך להיות סטנדרט הפעולה. אני לא נגד, ואני מאשר פה כל שבועיים את התו הירוק. מושג השירותים החיוניים כוחו יפה לשבועיים של סגר. אבל בפרספקטיבה של שנתיים תרבות וספורט אינם שירותים חיוניים בחייו של אדם? התפקיד שלנו הוא לשים גדרות ביטחון למדרון החלקלק."

"לא הבאנו את התיקון כדי להוסיף עליו עוד קומות אלא להיפך. אם היינו אחרי אירוע דרמטי שהיינו רואים את ההצדקה לכלי הזה, אז בסדר. האומיקרון לימד אותנו דברים חדשים בעניין הזה, אבל לא כך. בואו נאמר את האמת – האומיקרון מערער את התוקף האפידמיולוגי של התו הירוק שאני בעדו. תהיו כנים למול הנתונים שלכם, האומיקרון מערער את התוקף האפידימיולוגי של התו הירוק ולא מוסיף עליו. אתם לא מכחישים שיש הידבקות והדבקה גם של מחוסנים. אז נכון, עדיין יש פער בהדבקה, ובשביל זה אנחנו מאשרים את התו הירוק. אך זה מה שאתם לומדים מהאומיקרון שאתם רוצים ללכת לתו ירוק ללא אפשרות בדיקות? זה לא איזון חוקתי מבחינתנו." סיים יו"ר הוועדה את דבריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח