מבזקיםמשפטי/פלילי

1000 שקים נתפסו והובילו להרשעה

12 חודשי מאסר בפועל לבעל עסק למתן הלוואות וניכיון צ'קים שלא דיווח על פעילותו העסקית נגזרו על ידי בית המשפט השלום בנתניה

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

12 חודשי מאסר בפועל נגזרו על רפאת עאדל, לאחר שהורשע בהתאם להודאתו בבית משפט השלום בנתניה בשורת עבירות על פי פקודת מס הכנסה בהן אי דיווח על עסק, אי ניהול ספרים, אי הגשת דו"חות ואי קיום דרישה להגשת הצהרת הון. התיק נוהל על ידי עו"ד איתן אמנו מנהל מחלקת התביעות ביחידת יהלום ברשות המסים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מגזר הדין עולה, כי עאדל, תושב ג'ת, ניהל בין השנים 2016-2010 עסק של ניכיון צ'קים ומתן הלוואות בהיקפים גבוהים, מבלי לדווח על פעילותו העסקית ועל הכנסותיו. עוד עולה כי במהלך שנים אלה הנאשם לא ניהל ספרים כנדרש בחוק, לא הגיש דו"חות במועד ולא קיים את דרישת פקיד השומה להגשת הצהרת הון לשנת 2010 במועד. במסגרת החקירה, שנוהלה על ידי יחידת יהלום, נמצאו בביתו של עאדל 999 צ'קים בסכום של כ-7 מיליון ₪ וכסף מזומן בסך של 71,750 ₪ ו-500 דולר.

העבירות הרבות, שבוצעו לאורך תקופה ארוכה של שבע שנים, דרשו תכנון מוקדם ומוקפד, ונכון להיום לא הסיר הנאשם את המחדלים במלואם, טרם שילם את השומה שנקבעה לו על סך 3.8 מיליון ₪, הגיש דו"חות חסרים ולא תקינים.

עאדל הורשע על פי הודאתו בכל 15 העבירות שהוגשו נגדו בכתב האישום, וכבוד השופטת טל אוסטפלד מבית משפט השלום בנתניה גזרה עליו 12 חודשי מאסר בפועל, 9 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 50,000 ₪.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

Back to top button