מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום הוגש נגד ערבי מירושלים לאחר שפעל עבור חיזבאללה

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד אחמד זהרה, בן 32 תושב ירושלים, זאת לאחר שפעל עבור ארגון חיזבאללה בישראל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אביעד דוויק, לפני כתשע שנים הנאשם יצר קשר עם אסיר משוחרר שגר בלבנון ואמר לו כי הוא מעוניין ליצור קשר עם אנשים מחיזבאללה על מנת לפעול עבורם בישראל. בעקבות כך, נוצר קשר בין הנאשם לפעילי חיזבאללה והוא קיבל מהארגון תוכנת הצפנה כדי שיוכל לעמוד עימם בקשר. במהלך התקופה עמד הנאשם בקשר עם מפעיליו, נסע לעיתים לרמאללה, כדי ליצור קשר באמצעות תכנית הצפנה עם מפעיליו וזאת כדי להתחמק מגורמי הביטחון בישראל. במסגרת הקשר בין הנאשם לחיזבאללה הוא התבקש לבצע משימות שונות, בין היתר, העברת עדכונים על המצב בירושלים ובגדה ודיווח על הפרות סדר שהתרחשו בירושלים.

בנוסף, הנאשם יזם פעילויות נגד ישראל, בין היתר, צילם מיוזמתו מקום ובו צלחות לווין גדולות על מנת לשלוח אותם לאנשי החיזבאללה. הקשר בין הנאשם לחיזבאללה פסק כעבור מספר שנים וחודש בשנה האחרונה. במהלך חופשת ירח הדבש שלו בטורקיה תיאם הנאשם קבלת כסף וטלפון סלולרי בו הותקנה תוכנת הצפנה כדי שיוכל להמשיך לעמוד בקשר עם מפעיליו. לאחר שהנאשם שב לישראל הוא הפעיל את תוכנת ההצפנה ויצר קשר עם אנשי חיזבאללה, טרם קבלת משימות נוספות הנאשם נעצר והקשר עם אנשי חיזבאללה נותק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ויציאה שלא כדין. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. החקירה נוהלה על ידי השב"כ והיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) של להב 433.

צילום: pixabay

Back to top button