מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום הוגש נגד מנכ"ל חברת אורתם סהר בגין שתי עבירות מרמה והפקת אמונים

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום נגד אמיר נחום, לשעבר בעל השליטה ומנכ"ל החברה הציבורית אורתם סהר, בגין שתי עבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד. כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון, הכפוף לאישור בית המשפט, על פיו יודה נחום בכתב האישום והצדדים יעתרו במשותף לעונש של 6 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, קנס כספי בגובה 250,000 ש"ח ומאסר על תנאי, לשיקול דעת בית משפט. אורתם סהר הייתה חברה ציבורית שעסקה בייזום וביצוע עבודות קבלניות בתחום הנדל"ן.

לפי כתב האישום, אמיר נחום, אשר היה באותה עת בעל השליטה וכיהן כדירקטור ומנכ"ל החברה, יזם בשנת 2013 פגישה עם בעליה של חברה שסיפקה שירותים לאורתם סהר כקבלנית משנה, וביקש ממנו שיעביר לחברה פרטית בבעלותו של נחום תשלום בסך 1.6 מיליון ש"ח, בקשר לפרויקטים השייכים לאורתם סהר. לשם כך, הבטיח נחום כי לאותו ספק תיצמח הנאה נוספת במסגרת יחסיו העסקיים עם אורתם סהר. הספק נענה לדרישה של נחום והעביר לחשבון החברה הפרטית שלו את הסכום שביקש.

בנוסף, במסגרת התקשרות עם ספק אחר, נחום לא גילה לחברה הציבורית על העברת כספי הנחה בסך של 50,000 ש"ח, לה הייתה החברה הציבורית זכאית, מחשבון הספק לחשבון אורתם הפרטית. על פי כתב האישום, בשני המקרים נחום ניצל את מעמדו ותפקידו בחברה להשגת רווח אישי ובכך הפר את חובותיו כלפי החברה. כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד אסף עיסוק ועדי לוי ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה. התיק נחקר ע"י מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך ופקיד שומה חקירות תל אביב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח