מבזקים

נשיא המדינה אירח את חוג התנ"ך ה-38 של מיזם 929 בראשות הרב בני לאו

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אירח היום (חמישי),את חוג התנ"ך ה-38 של מיזם 929, שעסק בנושא "ייחוסי משפחה" בספר דברי הימים. עוד נשאו דברים באירוע הרב בני לאו, מראשי מיזם 929, כלת פרס ישראל לחקר המקרא פרופ' שרה יפת, מייסד ומנכ"ל MyHeritage גלעד יפת, ד"ר יואל רפל והיזמית והפעילה חברתית יובי תשומה – כץ.

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: "התנ"ך, ספר הספרים שלנו, הוא מורה גדול, וספר דברי הימים בתוכו הוא מורה בפני עצמו. הוא מספר את הסיפור שלנו. של האנושות, של עם ישראל, ושל ארץ ישראל. במובן הזה, הוא אולי נקרא ספר דברי הימים אך למעשה הוא ספר שושלות האדם, אנשיו ומעשיו. ושושלת הדורות שעמה הוא מתחיל נבנית בזכות התא האנושי הבסיסי ביותר, החשוב ביותר – המשפחה."

הנשיא הוסיף ואמר: "במרץ השנה התפרסם, זו השנה התשיעית, דו"ח האושר (ב-א' ולא ב-ע') השנתי של מדינות העולם. הדירוג מתבסס על משתנים כמו תוחלת החיים בבריאות טובה, התוצר המקומי הגולמי לאדם, וחוות הדעת של התושבים שמתבקשים, לדוגמה, לדרג את מידת התמיכה החברתית שתהיה להם לתחושתם אם משהו משתבש בחייהם. ישראל שלנו נמצאת במקום ה-12 והמכובד מאד. למעשה, לקרוא לו מכובד זו הערכת חסר. זו באמת הערכה גבוהה ביותר, היא גבוהה יותר בדירוג לא רק מעל מדינות שהיינו מצפים למצוא מתחתיה, אלא גם מעל מדינות כמו קנדה וגרמניה. מזה שנים שאני חוקר ומתלבט בכך – בשאלה – מדוע אנחנו כל כך מרוצים? כל כך מאושרים? והתשובה שלי היא ברורה מאליה: אני חושב שהסיבה המהותית שעומדת מאחורי הדירוג הזה היא המשפחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא סיכם את דבריו ואמר: "המסורתיות הישראלית – והיא תקפה לכל הקבוצות בישראל, בין אם הן מגדירות עצמן ככאלה ובין אם לאו –מעמידה במרכזה את התא המשפחתי, את הקשרים בתוכו, את רשת הביטחון שהוא יודע לספק שאין שנייה לה. ואחד היסודות החשובים והחזקים ביותר של המשפחה הישראלית – הוא הפלורליזם המשפחתי, המנעד, הפסיפס."

צילום: חיים צח/ לע"מ
צילום: חיים צח/ לע"מ
Back to top button