חדשות הארץמבזקים

לאחר שנה ללא תקציב: יחודשו התמיכות לגופים העוסקים בהלכה, מורשת ותרבות יהודית

לאחר שנה ללא תקציב במשרד לשירותי דת חוזרים לפעילות מלאה ואזרחי ישראל יזכו לקבל שירותי דת ותמיכה רוחנית. כזכור, בכל שנה המשרד תמך בפעילויות שונות שמטרתם להנגיש לאזרחי ישראל את שירותי הדת.

במסגרת פעילות התקציב לשנת 2021 תומך המשרד בראשי קהילות, הדרכות בתחום טהרת המשפחה, הנצחת רבנים ראשיים, תמיכה באתרים מקראיים והדרכה לקהילות יהודיות בתפוצות. התמיכה הכוללת, בסך 15 מיליון ₪, תסייע לארגונים השונים בפעילותם למען אזרחי ישראל.

השר לשירותי דת, מתן כהנא, אמר: "כחלק מתפיסת עולמי חשוב להצעיד את שירותי הדת ולהנגיש אותם לאזרחי ישראל. כספי התמיכה עליהם עמלתי ישמשו את הגופים השונים להנגיש ולהאיר את עולמה של היהדות" • מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק: "אנחנו מחזירים את הפעילות ומחיים את שירותי הדת לאחר תקופת קיפאון"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אפרים אנטמן, מנהל אגף תמיכות ועיזבונות במשרד לשירותי דת, קורא לגופים ומוסדות העוסקים בפעילות הנתמכת על ידי המשרד בנושאים שהוזכרו להגיש בקשות ולפנות למשרד על מנת להרחיב את המעגלים ולאפשר לציבור רחב ליהנות מהפעילות הרוחנית והתרבותית.
מעיון בסכומי התקנה עולה כי מערת המכפלה זוכה לתקצוב של כמיליון ש"ח והמימון ישמש את הציבור שפוקד את המתחם. אנטמן מציין: "כ-300 עמותות הגישו בקשות בנושאי התמיכה ועברו את תנאי הסף".

במשרד לשירותי דת מציינים כי הסכום הכולל של 15 מיליון ש"ח יחולק באופן הבא: 6 מיליון שקלים יועברו למוסדות ציבור הנותנים שירותי השגחה, יעוץ והכוונה הלכתיים בתחום הפוריות, 5 מיליון שקלים יועברו למוסדות המקיימים פעילות של ראש קהילה, 1.5 מיליון יועברו למוסדות ציבור העוסקים ביעוץ והדרכה בתחום דיני טהרת המשפחה, מיליון שקלים יועברו למוסדות ציבור העוסקים בשימור מורשתם והנצחתם של רבנים ראשיים בישראל, מיליון שקלים יועברו למוסדות ציבור המקיימים אירועים באתרים מקראיים בעלי ערך דתי והיסטורי לעם היהודי וחצי מיליון שקלים יוקצו להדרכה רוחנית בתפוצות.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, אמר: "התמיכות בנושאי שירותי הדת הן חלק בלתי נפרד מפעילות המשרד. לאחר שנה ללא תקציב, בה חלק מהגופים הנתמכים צמצמו את הפעילות, אנחנו מחזירים את הפעילות ומחיים את שירותי הדת לאחר תקופת קיפאון".
השר לשירותי דת, מתן כהנא, אמר: "כחלק מתפיסת עולמי חשוב להצעיד את שירותי הדת ולהנגיש אותם לאזרחי ישראל על מנת שיכירו יהדות מאירה. כספי התמיכה עליהם עמלתי ישמשו את הגופים השונים להנגיש ולהאיר את עולמה של היהדות".

בתוך כך, הרב דב ליאור פרסם תמיכה ברב הראשי לישראל דוד לאו המתנגד לרפורמת הגיור של השר מתן כהנא, לפיה רבני ערים יוכלו לבצע הליכי גיור. דבריו של הרב ליאור פורסמו בעקבות ההתקפות שסופג הרב לאו מחברי הקואליציה שקוראים להדחתו, לאחר שהבהיר כי אם ראש מערך הגיור יפוטר, הוא לא יאשר תעודות הגיור.

יו"ר ישראל ביתנו שר האוצר אביגדור ליברמן איים על הרב לאו במכתב ששלח לו: "זו התנהגות שאיננה הולמת את מעמדו של הרב הראשי והיא עלולה להגיע לכדי נקיטת הליכים לסיום כהונתו".

בנוסף לאמור, אמש התפרץ עימות חריף במליאה ח"כ ח"כ יוליה מלינובסקי פנתה במהלך נאומה במליאה לשר כהנא וקראה לפתוח בהליך הדחתו של הרב דוד לאו: "אני דורשת להתחיל הליך הדחה שלו – זה לא ייתכן דבר כזה, שכל אחד ידע את מקומו", הוסיפה.

הרב דב ליאור פרסם היום דברי תמיכה נחרצים ברב הראשי הרב דוד לאו: "מביע תמיכתי על עמידתו האיתנה של הרב דוד לאו שליט"א שהתנגד לפיטוריו של ראש מערך הגיור". הרה"ג ליאור מסר: "זאת התנכלות לקדושתה של ישראל וקדושת המחנה. צריכים לעמוד בתוקף". הרב ליאור הוסיף והביע בסיום דבריו תקווה והתפלל "הקב"ה יסכל את עצתם של כל אלה שרוצים לפגוע בצביונה היהודי של מדינת ישראל".

ח"כ איתמר בן גביר מסר: "השר כהנא מפלג את הציבור, פוגע במסורת היהודית וחמור מכך מוביל לקיטוב ושסע בחברה הישראלית. זאת לא רפורמה שתקדם אותנו, אלא מדיניות חשוכה שעטופה בסיסמאות נבובות, נגד ההלכה המסורה לנו מדורי דורות".

כנסת 25.10.21
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב
 

Back to top button