מבזקיםספורט

כחצי מיליארד שקלים יוקצו לטובת מתקני הספורט בישראל

משרד התרבות והספורט אישר, במהלך השבועיים האחרונים, תמיכות עבור הקמה, שדרוג, שיפוץ מתקני ספורט ורכישת ציוד לאיגודי ואגודות הספורט, בעלות כוללת של כ-חצי מיליארד שקלים. במהלך החודשים האחרונים, פעל אגף המתקנים במשרד התרבות והספורט לבחינת כלל בקשות התמיכה שהוגשו למשרד ובמסגרת הקולות הקוראים שפרסם המשרד במהלך שנת 2021.

בין התמיכות שאושרו:

  • מתקני ספורט לקהילה – המשרד אישר תמיכות בגובה של כ-25 מיליון ש"ח עבור מתקני ספורט בקהילה, במסגרת זו, יוקמו 40 מגרשי שחב"ק (מגרשי דשא סינטטי לקהילה לשימוש חופשי של כלל הציבור) במועצות אזוריות ברחבי הארץ. כמו כן, בקשות תמיכה נוספות נמצאות בהליך בדיקה בסכום כולל של כ-75 מיליון שקלים שיאושרו בתחילת 2022 לכ-200 רשויות מקומיות.

הקמת 37 אולמות ספורט בתמיכה של כ-202 מיליון שקלים, מתוכם 16 מגרשי כדורגל בסכום של כ-60 מיליון שקלים. בנוסף אישר המשרד את הקמת שני מרכזי מצוינות במ.א. זבולון ובאשקלון ובעבור הקמת מרכז מצוינות בענף הבייסבול בבית שמש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שדרוג מתקני ספורט בסכום של כ-85 מיליון שקלים, ביניהם תמיכה במתקנים בענפי הכדור בליגות הבכירות בסכום של כ-27 מיליון שקלים רכישת ציוד לספורטאים וספורטאיות הישגיים ותחרותיים וסיוע לאירוח אליפויות עולם ואירופה בסכום מצטבר של כ- 15 מיליון שקלים.

שדרוג מגרשי כדורגל בסכום של כ-73 מיליון שקלים: אושרו 71 בקשות לשדרוג תאורה במגרשי כדורגל במעל ל-53 מלש"ח, מהלך אשר יכפיל את מספר המגרשים המוארים ברשויות השונות. בנוסף, אושרו כ-20 מלש"ח עבור החלפת דשא טבעי בסינטטי במגרשי כדורגל, שדרוג דשא קיים, שיפוץ ושדרוג חדרי הלבשה, מלתחות שופטים וקירוי יציעים במתקנים נוספים.

משרד התרבות והספורט תמך וחיזק את המיזמים שהחלו בעשור האחרון, כך שהועברו בפועל על ביצוע מיזמים אלה סכומים מצטבר של כ-870 מלש"ח ב-3 השנים האחרונות, ביניהם: שדרוג מתקן האתלטיקה בירושלים כ-25 מלש"ח, סיוע בהקמת אולם ממוגן במ.א אשכול בכ-12 מלש"ח, הקמת אולמות ממוגנים בחוף אשקלון ושער הנגב בכ-12 מלש"ח, תמיכת בהקמת עשרות אולמות, מגרשי כדורגל ומאות מתקני דשא סינטטי לקהילה ועוד.

למעלה מ-35% מכלל התמיכות שצוינו מעלה מיועדות לרשויות המקומיות מהחברה הערבית והדרוזית וזאת עוד טרם תכנית החומש.

בכדי לוודא כי התמיכה מנוצלת והמתקנים נבנים, מתכנן המשרד לסייע לרשויות הנדרשות לסיוע, במימוש ובביצוע המתקנים, באמצעות הליך ליווי פרטני שיוענק להן על-ידי המשרד.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "מדובר בהשקעה משמעותית ואסטרטגית במתקנים לכלל האוכלוסייה במדינת ישראל בהיקפים שהם כמעט חסרי תקדים. בפעולות אלה יש משום צמצום פערים בתחומי תשתיות הספורט והנגשתו לכלל האוכלוסיות בישראל. הפעולות מצטרפות לתכנית המתקנים הגדולה לעשור הקרוב ואני משוכנע כי פעולות אלה יקדמו את הספורט הישראלי".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, הוסיף: "זוהי בשורה גדולה לספורט הישראלי. אני רוצה להודות לעובדי אגף המתקנים ועובדי מינהל הספורט על עבודה מקצועית שתקדם ותביא לסטנדרטים הגבוהים ביותר את הספורט ההישגי והעממי ולרווחתם של הספורטאים והספורטאיות. משרד התרבות והספורט ימשיך להעמיק גם בשנה הקרובה את תמיכתו בשיפוץ ושדרוג מתקני הספורט בכל רחבי הארץ".

צילום: מאיר אליפור
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח