חדשות הארץמבזקים

בנק ישראל: ערב מיוחד לרגל השקת מטבע ההוקרה לצוותים הרפואיים

בנק ישראל קיים היום (ראשון) ערב עיון מיוחד לרגל השקת מטבע ההוקרה לצוותים הרפואיים שעמלו קשה מאוד במלחמה על חייהם של נפגעי הקורונה. נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר הבריאות ניתן הורביץ השתתפו באירוע ההשקה ובנק ישראל הפיץ במהלך השבוע האחרון חלק ממיליוני המטבעות שהוטבעו בהוקרה לצוות הרפואה.

הערב שנערך במרכז המבקרים של הבנק בתל אביב עסק ברובו במערכת הבריאות. מי שנבחרה להציג את מערכת הבריאות הייתה ד"ר דורית טקס-מנובה, מנהלת המרכז הרפואי מעיני הישועה. ד״ר טקס-מנובה הציגה את האנשים והפנים שמאחורי המסכות במחלקות הקורונה. אליה הצטרפה גם מרלן טהר אחות אחראית מערך הקורונה בבית החולים.

לא בכדי נבחר מעיני הישועה מכל המרכזים הרפואיים בארץ. בדברים המרגשים ובמצגת שהציגה ד"ר טקס-מנובה, ניתן היה לראות כיצד פועלת הנגשה תרבותית בתוך ולמרות כל המגבלות והקשיים שהביאה עמה המגיפה. במצגת נכללו תמונות מרגשות דוגמת רופא מוסלמי ממחלקת טיפול נמרץ קורונה, ממוגן מכף רגל ועד ראש שאוחז בשתי ידיו ספר תורה עטוף בטלית ומכניס אותו למתפללים במחלקה המבודדת, או מטופל מבוגר שאיש לא הצליח להבין אותו, מחייך בהקלה כאשר האחות באה להניח לו תפילין תוך שהיא מתקשרת עמו בשפת הסימנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד״ר מנובה סיימה את דבריה באמירה: "הייתה לי הזכות להצטרף לעבודת הקודש של הצוותים במעייני הישועה בעיצומה של המגיפה ואני גאה להיות חלק מהצומת בה הרפואה, המוסר וההלכה מתלכדים כולם לטובת המטופלים."

נגיד בנק ישראל, פרופ' ירון אמיר אמר: "אין לי ספק שלאור עומק המשבר והשלכותיו הכלכליות האדירות, פועלם והתגייסותם של עובדי מערך הרפואה והבריאות בישראל תורמת גם היא רבות לעמידותו ושרידותו של המשק״.

צילום: קובי גדעון/לע״מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח