מבזקיםפוליטי / מדיני

נחמן שי לרה"מ: "אנו עומדים בפני משבר עם יהודי העולם"

שר התפוצות פנה היום (חמישי) במכתב דחוף ללשכת ראש הממשלה, נפתלי בנט, בו הוא מבהיר את דאגתו ההולכת ומתגברת ממצב היחסים עם הקהילות והארגונים היהודיים ברחבי העולם, לנוכח הגבלות הכניסה לישראל המחמירות מיום ליום.

השר נחמן שי: "ישראל עומדת בראשיתו של משבר עמוק ביחסים עם יהדות העולם, לראשונה בהיסטוריה סוגרת ישראל פעם אחר פעם את הדלת בפני העם היהודי מבלי להביא חשבון את ההשלכות של המדיניות הישראלית על מירקם היחסים בין ישראל לבין היהדות בתפוצות ועל עתידנו. נוצרה מתיחות, התחושות קשות, משרדי ואני מוצפים בפניות." עוד הוסיף השר שי כי ישנה הבנה בנוגע למורכבות המצב הנוכחי, אך התסכול גדל. "עלינו לזכור השכם וערב כי יהדות התפוצות היא חלק מכל אחת ואחד מאתנו, נכס אסטרטגי וחיוני לחוסן ולביטחון הלאומי והחברתי של מדינת ישראל."

במשרד התפוצות קוראים לבנט להקים צוות בין משרדי על מנת לבחון את סוגיית הכניסה לישראל של יהודים, הן בודדים והן קבוצות. בנוסף, השר שי מבקש לגבש צוות הסברה ייעודי בנושא הקורונה למנהיגות העולם היהודי, כך שיהיה מענה רציף וקבוע מטעם המדינה באשר למגבלות הכניסה לישראל והמצב הבריאותי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מכתב זה מגיע בעקבות החלטות הממשלה בשבוע האחרון, בו עלה נושא המדינות האדומות. בהצבעות בהן צורפו לרשימת המדינות האדומות גם ארה"ב וצרפת – המונות את שתי הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בתפוצות- נחמן שי ויו"ר מפלגתו מרב מיכאלי הצביעו נגד.

צילום: חיים צח / לע"מ

Back to top button