כלכלהמבזקים

אושר תקציב ההסתדרות לשנת 2022 בגובה 839 מיליון שקלים

הנהגת ההסתדרות אישרה היום (רביעי) את תקציב ההסתדרות לשנת 2022. התקציב, בגובה 839 מיליון שקלים, נבנה מתוך מטרה לחזק את פעילות האיגודים המקצועיים על רקע המשבר במשק וההשפעות הכלכליות של הקורונה. בנוסף, התקציב – שהינו חדשני ומודרני בהרכבו – כולל בין היתר הגברת פעילות במרחב הציבורי, השקעה בתשתיות בגופים נותני השירות, שיפור השירות לחברים וחיזוק מערך ההדרכה וההשכלה.

בגיבוש התקציב לשנה הקרובה הושם דגש מיוחד על פעילות האגפים השונים ותמיכה בארגונים השונים שמפעילה ההסתדרות. בין הנושאים שקיבלו ביטוי מיוחד בתקציב: הגברת הפעילות באגף לאיגוד מקצועי מתוך כוונה להגדיל את מספר החברים בהסתדרות; פעילויות במרחב הציבורי ותמיכה במאבקים חברתיים; מימון להכשרות מקצועיות; מתן סיוע לחברי הסתדרות שנקלעו למצוקה בעקבות משבר הקורונה; עידוד ההשכלה הגבוהה במסגרת תכנית "לומדים ומתקדמים"; שיפור והרחבת השירותים המסובסדים לרווחת החבר באמצעות מועדון "ביחד בשבילך" ומועדון "עובדים בריא". בנוסף, התקציב לשנת 2022 כולל התייחסות מיוחדת גם לצרכים של חברי הסתדרות הגמלאים, להפיכת ההסתדרות ל"ארגון ירוק" ולהמשך הפעילות של האגף לקשרים בינלאומיים מתוך מטרה להיות חלק בתהליכים עולמיים שקשורים לשוק העבודה.

התקציב נבנה והוגש לאישור ההנהגה על ידי סמנכ"ל הכספים בהסתדרות, רו"ח גיל אלמלך, מנהל אגף משק וכספים מאיר אלפרסי וצוות אגף הכספים, והוא אושר על ידי בית נבחרי ההסתדרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "התקציב שאושר מבטא את רוח ההסתדרות ואת הפעילות שלה. הקדשנו משאבים לא רק לפעילות האגפים והאיגודים כי אם גם למוצרים חדשים שנותנים לחברים ערך מוסף. ההסתדרות פועלת בשקיפות ובהתאם לחוק, והיא האגודה היחידה שהגישה את כל המסמכים לרשם האגודות. אנחנו מובילים הסתדרות חזקה כלכלית – גם עם רזרבות וגם עם התנהלות שקופה."

בנוסף, אמר בר דוד: "צריך להתגאות בעוצמה שלנו. אנחנו לא יודעים מה יהיה עם המשך מגפת הקורונה, ואנחנו ערוכים ליום שחור. לשם כך אנחנו פועלים בחסכנות ועם זאת יודעים שהמשאב האנושי זה הדבר הכי חשוב. כל זאת, כדי לתת שירות לחברי ולחברות ההסתדרות, לחתום על הסכמים קיבוציים ולטפל בעובד במדינה מכל כיווני החיים. אפילו דרך חבילות סיוע לאלה שנזקקים באמצעות קרן הסיוע שהקמנו. אני רוצה להודות לרו"ח גיל אלמלך ולכל מי שהיה אמון על התקציב המפורט שעונה לצרכים של כולם. ההסתדרות מובילה קדימה את החברה הישראלית. אני גאה בבית הזה והתקציב הוא גאווה לכולנו".

סמנכ"ל הכספים בהסתדרות רו"ח גיל אלמלך: "זה תקציב שנותן בשורה. התקציב משמעו שההסתדרות מעניקה לחבריה מעטפת שלמה וסל מוצרים: מצרכנות, דרך תרבות, ביטוח ובריאות, לימודים והעשרה, ועד ליווי וייעוץ פיננסי ופנסיוני".

קרדיט: pixabay
Back to top button