כלכלהמבזקים

ועדת הכספים בכנסת אישרה הטלת מס על תחליפי דלק ושמני סיכה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצווים עליהם חתם שר האוצר, אביגדור ליברמן, לפיהם יוטל מיסוי על תחליפי דלק ושמני סיכה. הצווים ייכנסו לתוקף ב-17 בינואר והחל מתאריך זה יוחל מס של 3,978 שקלים לטון על תחליפי דלק וחומרים ממיסים ו-2,983 שקלים לאלף ליטר על שמני סיכה. בכך יושווה המס על חומרים אלה למס המוטל על דלקים.

מטרת המהלך, שגובש ברשות המסים יחד עם משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה ובתאום עם משרד הכלכלה, היא למנוע את השימוש בחומרים אלה לייצור תחליפי דלק זולים למכונות, מכוניות והסקה. השימוש בתחליפים אלה גורע סכום מוערך של כמיליארד שקל בשנה מקופת המדינה, בגין צמצום השימוש בבנזין וסולר. כמו כן, השימוש בתחליפים זולים מזיק יותר לאיכות האוויר, גורם לליקויים במכונות שאותן הוא מתדלק ואף עלול להביא לפגיעה בחיי אדם מפיצוץ של מכונה או שריפה.

לאור העובדה שחומרים אלה משמשים גם כחומר גלם לייצור מוצרים כמו דבקים ושמנים, ואף נעשה בהם שימוש לשימון כלי רכב במוסכים ובתעשיות שונות, הוחלט להעניק פטור מהמס ליצרנים ממגוון תעשיות ולספקים המוכרים להם את החומרים הללו. בנוסף, הוחלט לפטור ממס שמני מנוע העומדים במספר פרמטרים קבועים מראש, כמו רמת צמיגות, נקודת הבזקה ועוד. כל זאת, על מנת לצמצם ככל שניתן את הפגיעה בתעשיות ומלאכות שעושות שימוש בחומרים אלה שלא להפקת אנרגיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: freepik
Back to top button