מבזקיםצבא וביטחון

נשיא המדינה בירך את בוגרי קורס טיס 183: "עם ישראל יודע שיש על מי לסמוך"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, העניק היום (רביעי) את כנפי הטיסה לסגן ת׳, מצטיין קורס טיס מספר 183 ומגמת קרב, בבסיס חצרים. הנשיא היה האורח המרכזי בטקס המצומצם שהתקיים בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

צילום: קובי גדעון/לע״מ
 
הנשיא פתח את דבריו בפנייה לבוגרות ובוגרי הקורס ואמר: "בתום מסע תובעני וארוך ותהליך הכשרה מורכב, אתם מקבלים היום את הכנפיים הנכספות ופורשים כנף. אני יודע, ועם ישראל יודע, שהמשימה נמצאת בידיים הכי טובות, ושיש לנו על מי לסמוך. כל הכבוד לכם. פעולות רבות ומבצעים רבים שהשתיקה יפה להם, מוכיחים את היכולת של חיל האוויר שלנו להגיע לכל מקום בכל מצב, הן בשעת מלחמה או מבצע, והן – ולפעמים אפילו ביתר שאת – במלחמה העיקשת והחשובה המכונה המב"מ –  המערכה שבין המלחמות, בה נוטל חיל האוויר בהצלחה תפקיד חיוני מאין כמותו."

צילום: קובי גדעון/לע״מ
 
הנשיא התייחס לאיום האיראני והדגיש: "היכולת הזו חשובה לנו פי כמה בעת הזאת, כשבימים אלה ממש התמנון האיראני ממשיך לשלוח זרועות בכל רחבי המזרח התיכון. איראן היא פצצת זמן מתקתקת שמאיימת על ישראל ועל המזרח התיכון כולו. הנושא הזה מוסכם בקרב החברה הישראלית ובקרב הנהגתה. אני עוקב אחרי המשא ומתן שמתנהל סביב הסכם הגרעין, וקורא לקהילה הבינלאומית לא ללכת שולל ולא להקל ראש בחומרת האיום. את סכנת הגרעין האיראני יש לנטרל אחת ולתמיד, עם הסכם או בלעדיו. אסור לאפשר לאיראן להשיג יכולת גרעינית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/לע״מ
 
הנשיא פנה למפקד חיל האוויר ואמר לרגל מסדר הכנפיים האחרון שלו כמפקד החיל: "ידידי היקר האלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר. בעוד כמה חודשים אתה מסיים את תפקידך.  בדמותך אתה מייצג את כל מה שטוב ויפה בארץ הברוכה הזאת. אתה שוזר בנשמתך ישן וחדש. שורשיך העמוקים – כנצר למייסדי נהלל ומייסדי אגודת השומרים; היו לבסיס איתן לפירות הקידמה והחדשנות שאותם הובלת כמפקד החיל. תחת הכנפיים החסונות שלך נערך חיל האוויר היטב כדי להגן על מדינת ישראל והוא ערוך ומוכן לכל תרחיש ולכל איום. אני מבקש בשם העם בישראל להודות גם לבני משפחתך, להוריך – תלמה ואבשלום שיזכו לבריאות איתנה, לרעייתך אביבה, ולבנותיך. אני מאחל לך ולנו – שתמשיך לתרום לעם ישראל ולמדינת ישראל. אני מבקש גם לאחל הצלחה לאלוף תומר בר – שייכנס לתפקידו בעוד כמה חודשים."

Back to top button