מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ אייכלר תוקף: "המשטר החילוני חוסם את החרדים בתעסוקה ומרושש אותם במיסים"

חה"כ ישראל אייכלר ממפלגת יהדות התורה, נשא היום (שלישי) דברים במליאת הכנסת, במהלך יום מיוחד לציון המאבק בעוני. במהלך נאומו תקף את הממשלה מספר פעמים ואף אמר: "המשטר החילוני חוסם בפניהם את כל מקורות הפרנסה במגזר הציבורי, וכשהם עובדים במגזר הפרטי הוא מרושש אותם במיסים".

בפתח דבריו אמר אייכלר: "אני מברך על ציון היום החשוב הזה, לפעמים שוכחים מהעניים, ולכן טוב שמזכירים ונזכרים ומעלים את הנושא הזה. חובתנו כחברי כנסת נציגי ציבור להילחם בכל הכוח בעוני והרעב של אזרחי ישראל. אנחנו יודעים ש"לא יחדל אביון מקרב הארץ", תמיד יהיו עניים ועשירים. אבל חובת אלה שיש להם, לפרנס את אלו שאין להם. זו חובה אנושית, וזה ההבדל בין אדם לחיה. אומנם יש חיות שמשאירות אוכל לחיות רעבות, אבל בני אדם שלא נותנים לעניים לחיות – הם חיות טרף. הנתונים בישראל חמורים מאוד. בעבר התפרסמו דו"חות עוני רבים. היה את דו"ח העוני של חה"כ אללוף, ואת המועצה לביטחון תזונתי. אבל העוול שנעשה הוא מעבר לאוכלוסייה שאין לה מה לאכול. השיח השתנה ממדינה סוציאלית-חברתית שרוצה לעזור לעניים, לאלו שאין להם, לעולים ולפליטים וכל מי שלא הצליחו, הפכנו למדינה שמאשימה את העניים בעניותם. זו שיטה קפיטליסטית אכזרית שהחלה לפני כעשרים שנה".

עוד הוסיף חה"כ אייכלר: "ישנה אמירה כאילו העניים אשמים בעוניים. "הם בחרו להיות עניים". בפרט כאשר צרפו את הציבור החרדי, והוסיפו לו את המוטיב האנטישמי שהיהודים לא רוצים לעבוד והם מעדיפים לחיות מריבית וגניבות, על חשבון אחרים. כאילו שהם סוחטים ושודדים את הקופה הציבורית. מאשימים את החרדים כאילו הם לא רוצים לעבוד, אבל האמת היא שהמשטר החילוני חוסם בפניהם את כל מקורות הפרנסה במגזר הציבורי, וכשהם עובדים במגזר הפרטי הוא מרושש אותם במיסים. מי שיוצר את האווירה הזו הם קבוצת אינטרסנטים בתקשורת ובפוליטיקה, אנשים שבנו הרבה קריירות על המסר הזה. כשהם מכוונים את האש נגד הציבור החרדי הם מסתירים את העובדה שרוב העניים אינם חרדיים. אבל זה מאפשר להם להגביר את העוני כדי לפגוע בחרדים שלא רוצים לעבוד כביכול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"צריך להצביע על הבעיה האמיתית של העוני בישראל. כבר אמר זאת ראש הממשלה לשעבר במשל הידוע של השמן והרזה. מדינה כל כך קטנה שיש בה מגזר ציבורי כל כך גדול ושמן שמתפרנס מהמגזר הפרטי הקטן והרזה. יש אוכלוסייה קטנה של מגזר פרטי שחלק גדול מהעניים שייכים למגזר הזה, ורבים מהם מפרנסים במיסיהם את המגזר הציבורי שרבים ממנו הפכו לאמידים. בעבר המגזר הציבורי הייתה שליחות כי המשכורות היו נמוכות. היום הם המבוססים. קחו למשל את תקופת הקורונה, מי נפגע? רק המגזר הפרטי בעלי העסקים הקטנים קרסו ופיטרו עובדים, ואילו המגזר הציבורי המשיך לקבל משכורות כרגיל. שוב, חשוב לזכור את החרדים שנפגעים מהמיסים יותר מכל אוכלוסייה אחרת. שר הרווחה מכיר מצוין את כבשת הרש של קמחא דפסחא, שגם אותה מחקו ברוע וזדון. בעבר היו תקציבים של כמה עשרות מיליוני שקלים לחגים לאלו שאין להם. זה לא היה הולך בקלות. כל פעם היינו צריכים לריב עם משרדי האוצר והרווחה. פעם אמרו לי במשרד הרווחה "אנחנו לא צריכים לעזור לעניים" ככה, במילים האלו. ובכל זאת היינו מצליחים איכשהו לקבל את התקציב הזעום הזה עבור סלים לעניים. שמונה שקלים לסל של מאה וחמישים שקלים שעמותות החסד חילקו. ואילו כיום, התקציב הזה נמחק ואיננו".

צילום: אתר הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח