מבזקיםפוליטי / מדיני

יו"ר ועדת החוקה למנדלבליט ולאיסמן: יש להגיש כתבי אישום נגד מפרי הבידוד

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חה"כ הרב גלעד קריב ממפלגת העבודה, פנה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ואל פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, בבקשה לשקול את החמרת מדיניות הענישה כלפי מפרי בידוד מאומתים.

לטענת קריב, יש לבחון את החמרת הענישה, בשל הסכנה הנשקפת מהפרת בידוד על ידי נשאים מאומתים של הקורונה, ובמיוחד על רקע פוטנציאל ההדבקה החריג של האומיקרון. קריב מונה את האפשרות של הגשת כתבי אישום מכוח פקודת בריאות העם חלף הטלת הקנס המנהלי, ואת אשרות השימוש בסעיף 218 של חוק העונשין – "מעשה העלול להפיץ מחלה".

במכתב כתב קריב: "אין ספק שהסברה נאותה וגיוס הציבור הם הכלים החשובים ביותר לקיום יעיל של חובת הבידוד. עם זאת, בדומה לאין ספור מקרים אחרים, למדיניות האכיפה והענישה ישנה תרומה חשובה. בהינתן החומרה היתירה בהפרות הבידוד על ידי נשאים מאומתים של הנגיף וההשפעה הישירה שיש להפרות אלו על תחלואת הציבור, יש מקום 'לעלות מדרגה' הן בפעולות האכיפה והן במדיניות התביעה והענישה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, קריב הודיע כי יהיה גיבוי של הכנסת במידה שהשניים יבקשו להיעתר לפנייה. קריב גם ציין כי יכנס את ועדת החוקה לדיון בנושא.

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח