חדשות הארץמבזקים

הגבלות אומיקרון בכנסת: מבקרים לא יורשו להכנס, חדר הכושר ייסגר

מנכ״ל הכנסת, גיל סגל, ערך הבוקר (ראשון) ישיבת הערכת מצב עם כלל גורמי המקצוע בכנסת, נוכח העליה בתחלואת נגיף הקורונה בישראל ועקב שבעה מקרי הדבקה (חשש אומיקרון) בהם היו מעורבים באי משכן בימים האחרונים.

מנכ״ל הכנסת גיל סגל אמר בישיבה כי ״הכנסת קיבלה שורת החלטות מחמירות/ משמעותיות שמטרתן גדיעת שרשרת ההדבקה מחד והבטחת רציפות פעילות הכנסת מאידך״.

סגל הדגיש בדבריו כי ״וראינט האומיקורן אינו מתחשב בחסינותו הפרלמנטרית של המשכן ועל כן התקבלה החלטה עקרונית ולפיה כל פעילות השייכת לליבת העשיה הפרלמנטרית ולרציפותה – תימשך בהתאמה מוקפדת ואילו שאר פעילויות הבניין וחברי הכנסת, אשר אינן קשורות לליבה זו – תצומצמנה באופן משמעותי או תבוטלנה לחלוטין״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף מנכ"ל הכנסת כי ״הוריאנט החדש מהווה אתגר גדול בשל תכונותיו היחודיות ; הכנסת תמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת תוך שיתוף פעולה הדוק עם גורמי המקצוע המנחים במשרד הבריאות״.

אלו שורת ההחלטות החדשות להתנהלות בכנסת אשר נשלחו היום בצהריים לבאי הבית על ידי קצין הכנסת, ניצב יובל חן ויכנסו לתוקף החל ממחר:

  1. כניסת מבקרים למשכן- סיורים שתואמו באמצעות מרכז המבקרים, ייפסקו בשלב זה ועד להודעה חדשה.יוחרגו באופן פרטני סיורים וביקורים באישורם של יו"ר או מנכ"ל הכנסת.

  2. אירועים במשכן- יבוטלו, למעט אירועים שיוחרגו באישורם של יו"ר או מנכ"ל הכנסת. ניתן יהיה לקיים אירועים בזום ותתאפשר נוכחות של עד חמישה משתתפים באולם ממנו ישודר האירוע.

  3. נוהל הצבעת חברי כנסת מבודדים- עפ"י החלטת יושב-ראש הכנסת, ההצבעות תתקיימנה ביציע הציבור באופן יחידני ועל פי קריאה. בהתאם להתפתחויות, יישקלו התאמות נוספות.

  4. התפוסה באולמות ואולמי הוועדות לצורכי ישיבות בלבד- תוגבל כדלקמן: 36 באולמי ועדות, 43 באולמות ירושלים ונגב. מספר גורמי המקצוע החיצוניים לא יעלה על עשרה, והרכבו יהיה באישור יושב-ראש הוועדה בלבד. את יתר המשתתפים בדיון יש להעלות במערכת הזום.

  5. מוזמנים לח"כים- יצומצמו לעד חמישה אנשים.

  6. מזנוני הכנסת- לא תתאפשר ישיבה במקום בכלל מתחמי ההסעדה והמזנונים יעברו למסגרת Take Away .

  7. חדר הכושר- סגור עד להודעה חדשה.

  8. בית הכנסת- יורשו להיכנס עד 20 מתפללים לבית הכנסת ויש להקפיד על מרחק של 2 מטר אחד מהשני.

  9. תקשורת- כניסת תקשורת תתאפשר רק באמצעות אישורי כניסה קבועים לכנסת. כל פניה אחרת תיבחן באופן נקודתי ע״י דוברות הכנסת.

  10. כניסת ילדים- תותר כניסת ילדים המציגים תו ירוק וזאת בכפוף לאישור לשכת מנכ"ל הכנסת.

  11. מוזמנים חיצוניים- ידרשו להציג תו ירוק של משרד הבריאות או ידרשו להציג תוצאה שלילית של בדיקת PCR אשר נעשתה בתוך *72 שעות *ממועד הכניסה למשכן הכנסת. ככלל, לא יאושרו בדיקות אנטיגן.

12.* כניסות ואישורים לאולם המליאה*- ( עוזרים / עובדי סיעה) יצומצמו ב- 50%.

  1. הקפדה על עטיית מסכות- נדרשת הקפדה יתרה ואכיפה ברחבי המשכן.

  2. בהמשך להנחיית מנכ"ל הכנסת עובדים אשר אינם חשים בטוב, מחוייבים להישאר בבית ולדווח לממונים.

צילום: מארק ניימן/לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח