מבזקיםצבא וביטחון

צעיר נורה למוות בפיגוע ירי בשומרון, מצוד אחר המחבלים

צעיר בשנות ה- 20 לחייו נורה למוות לפני זמן קצר (חמישי) בפיגוע ירי סמוך לישוב חומש בשומרון. הפצועים הגיעו סמוך לשער האחורי של היישוב שבי שומרון, ומשם חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם חובשי איחוד הצלה ובסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו להם במקום טיפול רפואי. הצעיר נפצע אנוש ופונה תוך פעולות החייאה לבית החולים בילינסון, אך כאמור מותו נקבע על ידי הפאראמדיקים. שני פצועים נוספים פונו במצב קל לאחר שנפגעו משברי זכוכית ופונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

ד"ר אורי יסלוביץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, עדכן: "לאחר שעברו בדיקות הדמייה וקיבלו טיפול ראשוני בחדר ההלם, שני הפצועים שהובהלו למיון מרכז רפואי מאיר מוגדרים כעת במצב קל. האחד סובל מפציעת רסיסים שטחית בגפה העליונה והשני בחזה. ככל הנראה שניהם ישוחררו בשעות הקרובות."

חובשי רפואת חירום במדא אריה אלטר ויוסף דסקל סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הרכב בסמוך לשער האחורי של הישוב. במושב האחורי ישב צעיר בשנות ה 20 מחוסר הכרה עם פצעי ירי בגופו. בסיוע כוח רפואה של צה"ל הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו. נהג הרכב ונוסע נוסף היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום כשהם סובלים מפציעות קלות משברי הזכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתנאל אילוז חובש איחוד הצלה מסר: "הענקתי סיוע ראשוני בזירה לנפגע במצב אנוש מירי. ולשני נפגעים נוספים בהכרה. כמו כן הוענק סיוע בזירה לנפגעת חרדה ע"י יחידת חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

כוחות צה"ל סורקים במרחב אחר החשודים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד: "יחד עם כל עם ישראל, אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה שאירע הערב בשומרון, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים במהרה. אנו נבוא עמם חשבון".

נשיא המדינה הביע על הירצחו של יהודה דימנטמן הי״ד בפיגוע שאירע הערב בשומרון: ״בערב עצוב זה אני מבקש לשלוח את תנחומיי למשפחתו של יהודה דימנטמן הי״ד שנרצח הערב בפיגוע נפשע בשומרון. אני נושא תפילה להחלמת הפצועים. גם ברגעים הקשים האלה עלינו לעמוד איתנים יחד כנגד הטרור הנפשע. אני מחזק את כוחות הביטחון, וסמוך ובטוח שכוחותינו יפעלו בכל דרך ללכידת המרצחים.״

שר הביטחון בני גנץ ספד: "משתתף בצער משפחת הנרצח הערב בפיגוע בשומרון ומבקש למסור רפואה שלמה לפצועים הנוספים. כוחות הביטחון ישימו את ידם על המחבלים. אנו ממשיכים בהגברת העירנות והדריכות מול הטרור ביהודה ושומרון, וממשיכים לפעול בכל האמצעים ובכל הזירות מול ארגוני הטרור."

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, כתב בחשבון הטוויטר: "‏פיגוע קשה ליד חומש הערב. הטרור הפלסטיני מרים שוב את ראשו המכוער. תנחומיי למשפחתו ויקיריו של בן הישיבה שנרצח והחלמה מהירה לפצועים. אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם."

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער ספד: ״תנחומי מעומק הלב למשפחת הנרצח בשומרון הערב ולכל מתיישבי השומרון ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון לאורך כל השנים הייתה יעד לאלימות ולרצחנות הפלסטינית והקריבה מחיר כבד בנפש כדי לבסס את אחיזתנו בלב ארצנו. אני מחזק הערב את אחינו ואחיותינו, מתיישבי השומרון.״

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר: "לא ניתן להשלים עם הטרור. אני משתתף בצער משפחתו של ההרוג בפיגוע בשומרון ומייחל להחלמתם המהירה של הפצועים. לא נחסוך כל מאמץ, זמן וכסף על מנת לסכל את הטרור ולשים את ידנו על המחבלים. במאבק בטרור אין עניין של קואליציה ואופוזיציה, אנחנו נשלב זרועות וננהל בו מאבק עוצמתי ובלתי מתפשר."

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב: "‏אסור. פשוט אסור להיכנע לטרור. אסור להבין אותו, אסור לחפש לו הסברים, ואסור לבלבל בין טוב לרע ובין אויב לאוהב כפי שעושה הממשלה הזו עד כה. התשובה לפיגוע הקשה בחומש חייבת להיות הקמה מחודשת של הישוב והסדרת הישיבה הפועלת במקום מאז הגירוש! "ואומר לך בדמייך חיי". מתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים."

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "כששר הביטחון גנץ מנהל מדיניות רופסת והשר עומר בר לב מוציא את דיבת ישראל רעה בעולם ותוקף בלי בושה את המתנחלים, המחבלים מריחים חולשה, לא נרתעים ומרימים ראש. המדיניות הרופסת של בר לב – גנץ וממשלה שנשענת על האחים המוסלמים מובילה לפיגועי טרור. הדברים של עומר בר לב הובילו לפיגוע. מילים יכולות להרוג. בשעה קשה זו שולח איחולי החלמה שלמה לפצועים ותנחומים למשפחת הנרצח".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הגיב לפיגוע: "הפיגוע הקשה הנוראי שהתרחש עכשיו כאן, בין שבי שומרון לחומש, הוא תוצאה של אוזלת היד של ממשלת ישראל שמאבדת את ההרתעה לצערי גם בירושלים וגם כאן בשומרון. דם יהודי לא יכול להיות הפקר במרכזה של מדינת ישראל. ולא משנה אם בחרנו בממשלה או שלא בחרנו היא הממשלה שלנו, ואנחנו באים אליה בתביעה, אנחנו מצפים לביטחון. לצערי יש כאן התחממות לאחרונה בגיזרה של חומש. גם בהתחממות של הגיזרה בידי הרשות הפלסטינית וגם כתוצאה מחימום במקביל ע"י ארגוני שמאל קיצוני, לפני שארגונים מטורללים רוצים לפעול כנגד הישיבה בחומש . אנחנו צריכים כתוצאה מהפיגוע הזה לחזק את הישיבה בחומש, ולהסדיר את הישיבה בחומש בצורה קבועה, ולחזק את ההתיישבות בכל מקום שיש פיגוע. האירוע הזה קשה מאד, אנחנו כרגע מטפלים בהשלכות שלו. אני אומר בצורה ברורה לעולם לא נישבר ואני דורש מהממשלה תתעשתו, דם יהודי לא יכול להיות הפקר."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, אמר: "זעקנו שהטרור מרים ראש. התרענו מפני רוח גבית שמקבלים פורעים ערבים מדברי בלע של חברים בממשלה. דרשנו אגרוף ברזל נגד הפורעים כדי להוריד לטרור את הראש. לצערנו הערב אנחנו משלמים בדם יהודי יקר וכואב. ממשלת ישראל חייבת לחשב מסלול מחדש."

ממפלגת הליכוד נמסר: "אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו של הנרצח בפיגוע הקשה הערב בחומש שבשומרון ומתפללים לשלום הפצועים. במקום להסית נגד המתיישבים הממשלה הכושלת הזאת חייבת להילחם במחבלים."

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות איחוד הצלה
צילום: דוברות בי"ח מאיר

Back to top button