מבזקיםצבא וביטחון

הובא למנוחות אלוף בדימוס אורי שמחוני ז"ל

אלוף בדימוס אורי שמחוני ז"ל הובא למנוחות בטקס צבאי שהתקיים היום (חמישי) בבית העלמין בגינוסר. שמחוני נפטר אתמול בגיל 85 והותיר אחריו אישה ושני ילדים.

צילום: דובר צה"ל

חייו של האלוף שמחוני ז״ל שזורים בקורות הגנת המדינה, דרך שורת תפקידי פיקוד במלחמות ישראל וביניהן, בין היתר, כיהן שמחוני כמפקד סיירת "אגוז", מפקד חטיבת גולני, מפקד בית הספר לקצינים (בה״ד 1), קצין חי״ר וצנחנים ראשי ונספח ההגנה בארה״ב וקנדה. שישה מאלופי צה״ל נשאו את ארונו של שמחוני ז״ל. מפקדי צה"ל וחייליו מצדיעים לאלוף (בדימוס) אורי שמחוני ז"ל על פועלו ותרומתו רבת השנים לביטחון ישראל.

צילום: דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן ספד לאלוף שמחוני ז״ל: ״אנו נפרדים היום מלוחם, מפקד ומנהיג, אחד מטובי מגניה ומפקדיה של הארץ הזו. הבשורה הקשה מנשוא הכתה בכם – משפחת שמחוני היקרה, והותירה אתכם עם צער רב ועם חלל עמוק. אינני יכול אלא לחזק אתכם ולומר לכם שהייתה לכם הזכות לגדול ולהתחנך לאורך של דמות מופת, איש רוח ומעשה, שגילם הלכה למעשה את דמות הלוחם הציוני. עץ הזית, אשר מזוהה עם חטיבת גולני, שורשיו נטועים עמוק באדמת הארץ – גזעו לא נכפף גם מול העזה שבסערות וענפיו מוסיפים לצמוח וללבלב. כך גם אתה היית בכל מסגרת עליה פיקדת ובצה״ל כולו, הותרת חותם ודמותך תישמר נטועה כשורשי הזית. מלבד היותנו אחים לנשק בחטיבת גולני, דרכי הפיקודית שזורה בדרכך – ממפקד סיירת ״אגוז״, כלה בפיקוד על חטיבת אלכסנדרוני, חטיבת גולני וכקציני ח״יר וצנחנים ראשיים. אנו נפרדים היום ממפקד גדול אשר הלכתי בדרכו, מגולנצ׳יק אמיתי, שגם אם שנים הפרידו בינינו, אותה רוח מפעמת בנו. אבלים אנו היום על מולו ומצדיעים לזיכרו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button