כלכלהמבזקים

רמ"י מקדמת הקמת אזור תעסוקה מטרופוליני חדש בשטח של 1,128 דונם סמוך לרמלה

תכנית העוסקת בהקמת אזור תעסוקה מטרופוליני חדש בשטח של כ-1,128 דונם, הוחלטה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז התכנית וקודמה על ידי הרשות למקרקעי ישראל. אזור התעסוקה מתוכנן להיות בגבול המוניציפלי של העיר רמלה, מועצה אזורית גזר והמועצה האזורית חבל מודיעין אשר כולל מרכז תחבורה בין עירוני, תחנת רכבת חדשה הממוקמת על מסילת הרכבת ענבה ופארק ציבורי באזור תל גזר. עוד בתוכנית שטחי תעסוקה, משרדים ומסחר משולב במלונאות, אחסנה לוגיסטית, מכללה ופארק ציבורי לפנאי ונופש השוכן לאורכו של נחל גזר.

הדמיה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

התוכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל להקמת אזור תעסוקה מטרופוליני חדש, ממוקמת למרגלות מפעל נשר, מערבית לכביש 1 בין מחלף גזר במזרח ונחל איילון במערב במשולש גבולות השיפוט של רמלה, גזר וחבל מודיעין ומשתרעת על שטח כולל של כ-1,128 דונם.
התוכנית בהיקף של כ-2,161,719 מ"ר, מתוכם כ-1,245,000 מ"ר שטחים עיקריים וכ-916,719 מ"ר שטחי שירות הכוללים: תעסוקה כ-536,440 מ"ר, משרדים כ-314,598 מ"ר, מסחר ותיירות של כ-300 חדרי אירוח בשטח כולל של כ-74,639 מ"ר, אחסנה בשטח של כ-130,220 מ"ר, חניון לילה לאוטובוסים בשטח של כ-66,000 מ"ר, וגם שטחים ירוקים ופארק בהיקף של כ-240 דונם.

הדמיה: ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

התוכנית תוכננה על ידי ארמון אדריכלים ומתכנני ערים בע"מ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רפי אלמליח, מנהל אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, ברך על הפקדתה של התכנית וציין כי מדובר בתכנית משמעותית שמציעה פארק תעסוקה מטרופוליני בין רמלה, מ.א גזר ומודיעין. אזור התעסוקה החדש יושתת על עקרונות של נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ויוקמו בו מרכז תחבורתי בין עירוני ותחנת הרכבת החדשה "ענבה". מצידו המערבי של המתחם יהיה פארק ציבורי ירוק ורחב ידיים לפעילויות פנאי ונופש לאורכו של נחל גזר.

Back to top button