חדשות הארץמבזקים

משרד החינוך על הטענות בדבר הסתרת נתוני נוכחות בכיתות הירוקות: "הנתונים החסרים לא היו זמינים"

במשרד החינוך דחו היום (חמישי) על הסף את הטענות של גורמים עלומי שם במשרד הבריאות כי המשרד לא קיבל ממשרד החינוך את נתוני הנוכחות בכיתות הירוקות.

"במשרד מצרים על הדרך הפופוליסטית שבחרו אותם גורמים עלומים כדי לפגוע באנשי המקצוע של המשרד, שעושים מלאכתם לילות כימים בתחום חשוב זה", נמסר.

עוד נמסר מטעם משרד החינוך: "להלן העובדות לאשורן: תכנית "הכיתה הירוקה" פועלת מראשית דרכה במשותף על ידי גורמי המקצוע של משרד הבריאות, בראשות הד"ר שרון אלרואי פרייס וגורמי המקצוע של משרד הביטחון, בראשותו של פרויקטור "הכיתה הירוקה" ו"מגן חינוך" במשרד הביטחון, ד"ר יובל כהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, במשרד החינוך הדגישו כי "הנתונים חשופים באופן מלא ושקוף במערכות המידע המשותפות של שלושת המשרדים (בריאות, ביטחון וחינוך). יובהר, כי הנתונים מתעדכנים כל העת כדי להבטיח ניהול תקין ושוטף של התכנית. כמו-כן, ניתוח הנתונים והממצאים השוטפים בוצע בידי נציגי משרד הבריאות ומשרד הביטחון ובשיתוף עם נציגי משרד החינוך, לקראת הצגתם בפני ראש הממשלה. הצגתם נעשתה על ידי אנשי משרד הבריאות."

לסיום הובהר כי "אשר לנתוני הנוכחות של התלמידים, מדובר בנתונים המתייחסים להיעדרות מבית הספר מסיבות שונות ומגוונות יודגש, כי מראשית התכנית היה ידוע לכל המשתתפים בתכנית, כי אין בנמצא מערכת מידע מרכזית וארצית אשר תקבל דיווח שוטף מתוך מערכות המידע של בתי הספר. לנוכח זאת, נתונים אלה לא היו זמינים. על אף זאת, משרד החינוך החל לפתח וסיים מערכת דיווח נוכחות לטובת ניטור "הכיתה הירוקה". המערכת עולה בימים אלה, והנתונים יונגשו באופן שקוף, מלא ומסודר כמו יתר הנתונים."

צילום: freepik

Back to top button