חדשות הארץמבזקים

משרד הרווחה ירחיב את מעני הטיפול והייעוץ לקהילה הגאה

משרד הרווחה הודיע לפני זמן קצר (שלישי), במהלך יום עיון משותף עם האגודה למען הלהט״ב להכשרת עובדים סוציאליים להתמחות בטיפול בקהילה הגאה, על הרחבת מעני הטיפול והייעוץ בתחום זה. כיום, פועלים מטעם משרד הרווחה מטפלים ומטפלות ייעודיים לקהילה הגאה ב-40 רשויות מקומיות ובתקופה הקרובה יורחבו המענים לעשרות רשויות נוספות ובסך הכל יעסיקו שירותי הרווחה 100 עו"סים מתמחים בעבודה עם קהילת הלהט"ב.

שר הרווחה והביטחון החברתי מאיר כהן, הגיע לברך את המשתתפים ואמר: "שיתוף הפעולה של משרד הרווחה עם הקהילה הגאה החל בקדנציה הראשונה שלי ואני שמח לראות כיצד הוא התפתח וכמה תכניות ומסגרות אנו מקימים היום לטובת הקהילה. אני מכיר את אתגרים הייחודיים של אוכלוסיות בסיכון מוגבר מקרב הקהילה ואנו מחויבים לייצר פתרונות סוציאליים מותאמים לכולם. יום העיון הזה הוא למעשה התנעה של תהליך התרחבות של פריסת עו"סים מתמחים בטיפול בקהילה במקומות נוספים בארץ מעבר למה שכבר יש כיום".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי הוסיף: "גם היום בכל שלוש שעות מתרחש מקרה אלימות נגד להט"ב, צעירים וצעירות מסולקים מביתם והמקלטים מלאים. כדי להתמודד עם המציאות הזאת עלינו לספק רשת ביטחון רלוונטית עבור כל אחד ואחת מחברי וחברות הקהילה הגאה שפוגשים את שירותי הרווחה ברגעים הקשים והקלים כאחד. כיום קיימים מטפלים ייעודיים ללהט"ב מצד הרווחה שמבינים את המצוקות והקשיים הייחודיים בלמעלה מ-40 רשויות מקומיות ועלינו להגדיל את הפריסה. יחד עם צוות משרד הרווחה- אין לי ספק שנגיע לשם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדו"ח של האגודה למען הלהט״ב, עולה כי בכל שלוש שעות מדווח מקרה אנטי להט"ב בזמן שנרשמה עלייה של 27% בכמות מקרי השנאה שדווחו לאגודה.

בדו"ח נמצא כי תקופת הקורונה תחמה את התופעה לתחומי המרחב הביתי, כאשר 28% מהפגיעות שדווחו אירעו בתוך המשפחה וכ-25% אירעו במרחב הקרוב לבית. 315 צעירים וצעירות נאלצו לעזוב את ביתם בשל התנכלות או התעללות ממושכת על רקע נטייתם המינית או זהותם המגדרית- עלייה של 16%, לעומת השנה הקודמת.

ארכיון: צילום: דוברות הכנסת – נעם מושקוביץ'

Back to top button