מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בכנסת: שמירת דגימה של נפגעי עבירת מין ללא הגבלת זמן לצרכי זיהוי התוקף

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות נפגעי עבירה של חברת הכנסת מרב בן ארי. 57 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדת חוקה.

בהצעת החוק מוצע להסדיר את אופן נטילת ושמירת הדגימות הביולוגיות הנלקחות מנפגעי ונפגעות עבירות מין לצרכי זיהוי התוקף בחקירה משטרתית וגיבוש ראיות למשפט והכל כתלות בהסכמתו של הנפגע. מוצע כי כלל הדגימות יועברו למשטרת ישראל באופן דיסקרטי שישמור על פרטיותו של נפגע העבירה לצורך הפקת דנ"א וישמרו שם לתקופה של 50 שנים לטובת הליכי חקירה ומשפט עתידיים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת ההצעה היא לאפשר לנפגעי תקיפה מינית לעשות שימוש בדגימות ביולוגיות שעשויות לשמש ראיות פורנזיות בהליך משפטי עתידי גם לאחר פרק זמן ממושך ממועד ביצוע העבירה, ובכך למנוע מצב שבו נפגעי תקיפה מינית לא יגישו תלונה רק בשל היעדר ממצאים משפטיים ויכולת לבסס תשתית ראייתית, כשאלו אפשריים באמצעות בדיקת הפקת דנ"א פשוטה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת בן ארי הציגה את הצעת החוק, פנתה לחברות האופוזיציה ואמרה: "בקריאה הטרומית הצבעתן נגד, עכשיו יש לכן הזדמנות לתקן".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: " אחרי שהקיזו את דמי והקיזו את דמן של כל נשות האופוזיציה, כולל במדורת השבט, ערוץ 12, שבה דני קושמרו יצא עם הכרזה: נשות האופוזיציה נגד נפגעות אונס. אממה, באמת, עשרות החוקים פרו-הנשים ונגד אלימות שהקואליציה הפילה, אף אחד לא דיבר, כולל על ועדת החקירה לגבי האסון המטלטל ביותר של הסוהרות שסורסרו עבור אסירים ביטחוניים. אז זה הזמן לעשות תיקון ולהבהיר את ההבדל בין נשות האופוזיציה לנשות הקואליציה".

מגישת הצעת החוק, ח"כ מירב בן ארי מברכת על הבשורה החשובה עבור נפגעי ונפגעות התקיפה המינית ומוסרת: "אני שמחה לראות שהאופוזיציה שמה את הפוליטיקה בצד והצביעה למען הנפגעות והנפגעים. אני מודה ליו"ר ועדת חוקה ח"כ גלעד קריב, לחברתי שרת האנרגיה קרין אלהרר יוזמת החוק הראשונה, למרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית וליעל שרר מהלובי למלחמה באלימות מינית".

ח"כ בן ארי התייחסה גם לחברי הכנסת באופוזיציה, שהתנגדו לחוק בקריאה טרומית: "אני קוראת לחברי האופוזיציה לתמוך בהצעת החוק החשובה הזאת. בקריאה הטרומית הצבעתם נגד החוק, יש לכם הזדמנות לתקן את הנזק שעשיתם. יש כאן חברי כנסת שרואים שיקולים חשובים ומבינים שנפגעי ונפגעות תקיפה מינית הם לפני הכל".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
Back to top button