צרכנות

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על טעינה של מכוניות חשמליות

רגע לפני רכישת רכב חדש, אתם עושים בוודאי מחקר קטן, בודקים את היסטוריית התאונות שלו, שואלים על צריכת הדלק, בודקים אותו במכון רישוי ואף לוקחים אותו לנסיעת מבחן. כיוון ששוק הרכב החשמלי בארץ נמצא במגמת עלייה כבר כמה שנים, ייתכן ותחליטו על רכישת רכב חשמלי או היברידי נטען, ולרשימת הבדיקות והשאלות יתווסף נושא הטעינה החשמלית. בדיוק עבורכם אספנו חמישה דברים שאתם חייבים לדעת.

עמדת טעינה ביתית ונוחה

השיקול הראשון בעת מחשבה על מכונית חשמלית הוא כמובן הצורך בטעינת סוללת הליתיום שלה. לבעלי הבתים הפרטיים עומדת כמובן האפשרות הפשוטה והקלה להתקין עמדת טעינה בחנייה הפרטית. עלות התקנה של עמדה כזו אינו גבוה במיוחד והוא מושפע בעיקר מהמרחק שיש בין נקודת החשמל הקרובה ביותר לזו שתותקן בחנייה, וכן מעובי הכבל, הצורך במפסק נוסף ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האם נדרשת נקודת חשמל מיוחדת?

חשוב לדעת כי רכב חשמלי ניתן להטעין באמצעות נקודת חשמל ביתית רגילה אם כי נדרש יהיה להתקן עבורו שקע כוח כדי להגביר את אספקת החשמל. גם עובי החוט החשמלי יהיה עבה יותר והוא יותאם להגדרות היצרן של הרכב.
בנייני משרדים ובתים משותפים

בנייני מגורים חדשים הנמצאים כעת בבנייה או בתכנון, מחויבים להכין תשתית מתאימה לעמדות טעינה אם הדיירים ירצו להתקין עמדות כאלה בעתיד, לאחרונה הוחלט כי דייר בבית משותף יכול להתקין עמדת טעינה בחניון הבניין ואינו נדרש לאישור שאר הדיירים, עמדות טעינה חשמליות ניתן למצוא היום גם בבנייני משרדים חדשים או בקרבת מקום אליהם. כל אלו מעידים על כך שהמדינה מודעת לחשיבות וליתרונות של כלי־רכב חשמליים ומקדמת חקיקות שונות בנושא.

טעינה מהירה לעומת טעינה איטית

אחד המושגים המדוברים ביותר בנושא הטעינה הוא טעינה מהירה לעומת טעינה איטית. בטעינה המומלצת עבור כל רכב חשמלי או היברידי היא הטעינה האיטית. טעינה זו נמשכת כמה שעות, בדרך כלל כל הלילה, והיא הדרך הטובה ביותר לניצול ושימור חיי הסוללה. עם זאת, לא תמיד מתאפשרת טעינה איטית, במקרה של נסיעה ארוכה למשל, יש צורך לעצור בעמדה ציבורית. עמדות טעינה ציבוריות לרכב חשמלי פרוסות בכל רחבי הארץ וניתן לעצור ולטעון בהן את הרכב בעת הצורך. כיוון שאלו עמדות ציבוריות והעצירה נעשית תוך כדי נסיעה, ניתן לטעון את הסוללה בטעינה מהירה של חצי שעה עד שעה ולהמשיך בנסיעה. טעינה זו אפשרית כמובן אך אינה מומלצת באופן קבוע.

חשוב לציין כי ישנן עמדות ציבורית שבהן ניתן להטעין שתי מכוניות במקביל.

מה קורה לרכב בזמן הטעינה?

בזמן הטעינה נדמה כי הרכב פרוץ ואינו מוגן מה שעשוי לגרום לחשש ולהסתייגות. חשוב להבהיר כי בזמן הטעינה הכבל ננעל ואין דרך לפרוץ לרכב באמצעותו. החשש מפני פריצה לרכב אינה שונה מחשש דומה כלפי כל רכב אחר. בנוסף לכך, טעינה בזמן גשם אינה יכולה לגרום להתחשמלות או לקצר והן הרכב והנהג בטוחים לחלוטין. עוד כדאי לדעת כי עמדות הטעינה עומדות בתקני איכות ובטיחות מחמירים ביותר ואין בהן חשש לקרינה.

טעינת רכב חשמלי נוחה וקלה אף יותר מתדלוק בתחנת דלק. היתרון הגדול שלה הוא האפשרות להשאיר את הרכב מחובר לעמדה בשעות הלילה (או בשעות שבהן הרכב אינו בשימוש) ולהגיע בבוקר לרכב טעון ומלא. זוהי טעינה נקייה – אין טיפות בנזין על הידיים – וזולה יחסית מול עלות של מכל דלק. במרבית העולם כבר הבינו כי רכב חשמלי הוא העתיד, וגם אנחנו לא נותרנו מאחור.

צילום: pixabay
Back to top button