חדשות הארץמבזקים

יולי אדלשטיין: אין לנו זמן לחכות, צריך לחזור לשלטון

יו"ר הכנסת ושר הבריאות לשעבר, יולי אדלשטיין, התראיין בכנס לימוד FSU ישראל, ואמר כי לא ניתן לחכות לסיום כהונת הממשלה הנוכחית, ויש לפעול להדחתה. "אני את שלי עושה, וצריך לעשות מעשה". עוד הוסיף כי הוא מאמין שאין מניעה שראש ממשלה יהיה כזה שהוא דובר רוסית.

יו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין דיבר היום (שישי) בכנס לימוד FSU והצהיר על כוונתו לתפקד כראש ממשלת ישראל. "התחלתי במפלגת עולים שדרכה הסתיימה והתמזגנו עם הליכוד, והיו לא מעט אנשים שאמרו שבליכוד אף פעם לא ניבחר כיוון שאנחנו רוסים. מאז חמש או שש פעמים נבחרתי בליכוד, כולל מקום ראשון, כך שאני מקווה להוכיח שראש ממשלה דובר רוסית זה אפשרי". עוד הוסיף אלדשטיין: "אין לנו יותר מדי זמן לחכות לחזור לשלטון. הממשלה הזו ביום-יום אולי יכולה להתנהל, אבל הנזק האסטרטגי הוא רב, גם מבחינת האיסלמיזציה שהממשלה נותנת לה יד, גם מבחינת תכניות חשובות שירדו מהשולחן, וגם מבחינת הניסיון המדיני של יו"ר הכנסת. אנו רואים בשטח, שמוקמת לנו מדינה מקבילה בלי תנאים, בלי פירוז בלי גבולות עתידיים. אין לנו זמן לחכות. אני את שלי עושה וצריך לעשות מעשה".

עוד הוסיף אדלשטיין כי "אנחנו נמצאים במציאות מאוד נזילה ומורכבת, ואנחנו צריכים לבחון מהו הסרגל האסטרטגי של מדינת ישראל: האם זהו הנושא האיראני, הפלסטיני, אינטרסים כלכליים? עם כל הגאווה על הצלחתנו הכלכלית, ללא התארגנות נכונה, לא נוכל לנהל כלכלה נכונה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אדלשטיין התייחס לסגירת המעגל שבביקור במוסקבה כיו"ר כנסת ישראל, לאחר שהיה אסיר ציון, "נסעתי בעקבות הזמנה של מועצת הפדרציה, והתמונה הייתה סוריאליסטית- אני מדבר בעברית במקום בו נאסרתי על הוראת עברית. יש בזה איזושהי סגירת מעגל. הדבר שהיה קשה יותר, הוא הידיעה שכמה בתים משם, נמצאת מרפאת בריאות הנפש שלשם הובילו אותי אזוק, כיוון שסעיף המעצר שלי היה על לקיחת סמים, ורצו לבדוק האם אני מסומם. הייתה התרגשות. לאורך כל הביקור חשתי סגירת מעגל".

פרויקט "לימוד FSU" לדוברי רוסית בעולם אשר נוסד לפני 15 שנים, הוא פרויקט חינוכי-תרבותי ייחודי. מטרת הפרויקט היא לחזק את הזהות היהודית ואת זיקת הצעירים היהודים בתפוצות למדינת ישראל. בראש הפרויקט שהוקם על ידי חיים צ'סלר וסנדרה קאן, עומדים אהרון ג. פרנקל ומת'יו ברונפמן, והוא פועל ב-9 מדינות ברחבי העולם: רוסיה, אוקראינה, ארצות-הברית, מולדובה, בלרוס, קנדה, אוסטרליה, מערב אירופה וישראל. מאז הקמתו, השתתפו כ-75,000 יהודים בכנסים ובפסטיבלים שונים של הפרויקט, והוא נמצא במגמת צמיחה מתמדת.

ארכיון. צילום: עודד קרני, לע"מ

Back to top button