מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ חשף: איראן בונה את הכוח במערב המדינה בכדי לתקוף מדינות במזרח התיכון

שר הביטחון בני גנץ, נפגש אתמול (חמישי), לאחר פגישותיו עם מזכיר ההגנה ומזכיר המדינה בוושינגטון, עם ראשי מכוני מחקר וחוקרים בכירים בוושינגטון, ביחד עם ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי ונספח צה"ל בארה"ב אלוף הדי זילברמן. במסגרת התדרוך, הצביע גנץ על התפשטות התוקפנות האיראנית במזרח התיכון, והציג להם את פריסת המיליציות ואמצעי הלחימה שברשותן, לרבות כטב"מים.

צילום: שמוליק עלמני

גנץ אמר לחוקרים הבכירים: "בחודשים האחרונים חשפנו מספר נתונים מטרידים על פעולות התוקפנות של איראן באזור. ראשית, הצגתי בפני העולם את הבסיס בכאשאן, בו מאומנים שלוחי איראן ברחבי העולם בהפעלת כטב"מי נפץ. שנית, חשפנו כי איראן מבצעת תקיפות באמצעות כטב"מי נפץ גם מאיראן גופא. בין השאר, בוצעו תקיפות לעבר המרחב הימי באמצעות כטב"מים מבסיסים בשאבהאר ובאי קשם בדרום איראן. גם היום ממוקמים בבסיסים אלו כטב"מים תוקפים מתקדמים מסוג שאהד. שלישית, הראיתי כי בנושא טרור הכטב"מים ישנם שימושים נוספים וב-2018, ניסתה איראן לשלוח מסוריה כטב"מ שעליו חומר נפץ מסוג TNT, אותו ביקשה ככל הנראה להעביר לארגוני הטרור באיו"ש. כעת, אני יכול לומר גם כי איראן בונה את כוחה במערב המדינה באותן הדרכים, בכדי לתקוף מדינות וכוחות במזרח התיכון בכלל, ואת ישראל בפרט. אנחנו נערכים לכל ניסיון כזה, ונעשה כל מה שנדרש בכדי להגן על אזרחינו ועל נכסינו".

צילום: שמוליק עלמני

גנץ הדגיש בפגישה, כי המטרה של איראן היא להפוך להגמון שישליט את האידיאולוגיה שלו באזור ובעולם כולו. שר הביטחון אמר לחוקרים: "דיברתי בשנה האחרונה עם שרי הגנה מרחבי העולם, מדרום אמריקה ועד אפריקה, כולם מוטרדים מהמעורבות האיראנית בטרור באזורים שלהם באמצעות שלוחים וארגוני טרור. מדינות המפרץ והאזור כולו חווים איום מאיראן, והניסיון להגיע לגרעין, הוא בעצם הניסיון להעמיק את השליטה והמעורבות האיראנית ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית שתפגע בזכויות אדם, וביציבות העולמית. איראן לא חזקה היום, ולכן ניתן לפעול בכדי לעצור אותה ואלו הנושאים שעליהם דנתי עם בכירי הממשל בביקורי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שמוליק עלמני

לצד האיום האיראני, התייחס גנץ בשיחה גם להזדמנויות באזור, להעמקת היחסים עם ירדן ומצרים מאז הקמת הממשלה החדשה, לחתימת ההסכם הביטחוני פורץ הדרך עם מרוקו ולאפשרות להרחיב את הנורמליזציה, בסיוע אמריקאי.

Back to top button