אופנהמבזקים

גאווה לאופנה הישראלית: מעצב מצפת ילביש את המתמודדות של פורטו ריקו וספרד בתחרות מיס יוניברס

הישג כביר וגאווה גדולה לאופנה הישראלית. בית האופנה סמטת גן עדן, בעל וותק של 31 שנות פעילות בישראל, בהובלת מעצב האופנה הצפתי אלי ביטון, ילבישו את המתמודדות של פורטו ריקו וספרד, בתחרות מיס יוניברס שתיפתח מחר באילת, בעיצובים מיוחדים מקולקציית 2022, "התלבושות מוכנות, ההתרגשות בשיאה" סיפרו.

השמלות כאמור, נתפרות במיוחד עבור המתמודדות באחת התחרויות היוקרתיות בעולם. על העיצובים אמון מייסד סמטת גן עדן המעצב אלי ביטון יחד עם בנו, יהודה ביטון בן 29 בלבד שכבר בגיל צעיר זה רושם הישג חסר תקדים כשילביש מועמדות בכירות בתחרות הנחשבת בעולם. במהלך השנה האחרונה הם אף הקימו בהודו מפעל לעיצוב שמלות ערב בעבודת יד וכיום, סמטת גן עדן הינו בית האופנה היחיד בישראל הפועל בשיטת ייצור בדים בחריזה עצמית לשמלות הערב ולעיצובים אותו מייצר.

במהלך הקורונה מפעל החיים של משפחת ביטון כבר כמעט וקרס. באותם ימים המשפחה ייצרה במפעלים בהודו עבור 2 סניפים בארץ אך התפרצות הנגיף הובילה לסגירת הסניפים. בימים מאתגרים אלו החליטו לצאת לדרך חדשה ולהיות הישראלים הראשונים שמפעילים בעצמם מפעל ייצור לבדי חרוזים ולפני כשלושה חודשים נפתח המתחם החדש של בית האופנה בחיפה. "זו התרגשות גדולה וכבוד גדול להשתתף באירוע בסדר גודל שכזה. זהו אירוע בו עיניהם של כל העולם נשואות אליו". סיפרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לצורך השלמת המשימה ועמידה בלוח הזמנים נסע להודו לפני כשבועיים יהודה ביטון טס במיוחד להודו על מנת לעמול עם אביו על העיצובים במפעל החדש: "החלטתי להשהות חלק מהפרויקטים שלנו ולהגיע להודו. ההחלטה נבעה בעיקר בגלל פרק הזמן שניתן לנו לעיצוב הדגמים ובראש ובראשונה על מנת להבטיח שהשמלות תגענה ארצה בזמן. בשנה וחצי האחרונות כל הקולקציות שלנו נשלחות בצורה אווירית בלבד ולמרות זאת כבר נתקלנו במצב שמשלוח הגיעה ארצה מהודו כבר באותו יום ובגלל צמצום כוח אדם בנתב"ג שחרור הסחורה התבצעה רק שבוע לאחר מכן, מצב כזה באירוע שכזה הוא לא אופציה מבחינתנו".

צילום: סמטת גן עדן

יהודה, התגורר בפורטו ריקו כ7 שנים, עד מרץ 2020 אז הצטרף לאביו לפתיחת המפעל: "מיס יוניברס בפורטו ריקו זה לא עוד מאורע שקורה פעם בשנה. פורטו ריקו נמצאת במקום השלישי עם מס' המתמודדות שנבחרו להיות "מיס תבל". הייתי מקביל את זה לחשיבות של האירוויזיון בישראל פי 3 או 4. ביום שמשודרת התחרות אנשים מסיימים לעבוד מוקדם וכבר ידוע מראש איפה מתארחים לראות את התחרות. בפורטו ריקו ובספרד התרשמו מאוד מהעיצובים ובחרו בנו- זו תעודת כבוד לאופנה הישראלית".

צילום: סמטת גן עדן
Back to top button