בריאותמבזקים

"בזכות מכשיר המפעם אני טס היום בלילה לחבק את אישתי והילדים"

בשבוע שעבר, בנר הרביעי של חנוכה, החל אלברטו רודריגז, בן 41, תושב קליפורניה אשר הגיע ארצה לנסיעת עבודה, להרגיש רע בעת ששהה במשרדי חברת Armis Security בתל אביב שם משמש כ EVP Customer Success. למזלו, הספיק אלברטו לאותת לקולגות על מצבו – לפני שאיבד את ההכרה והתמוטט. חבריו חייגו מיד למוקד 101 של מד"א והגיעו אל עדן דוידוב, חובש במוקד, שהחל מיד בהדרכה טלפונית קריטית שכללה זיהוי מהיר של מצב החירום והנחיה להביא ולחבר מיד מכשיר מפעם (דפיברילטור). עדן ליווה את חבריו של אלברטו, שלב אחר שלב, כיצד לחבר את המכשיר, להפעילו – ולאחר שוק חשמלי שניתן ועיסויי חזה, אלברטו שב מיד להכרה וחייו ניצלו.
 
כשצוות הפראמדיקים בניידת טיפול נמרץ של מד"א הגיע למקום כעבור דקות בודדות בלבד, אלברטו שכבר היה בהכרה מלאה פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים וכעבור מספר ימים הוא שוחרר ללא כל נזק מוחי – הודות לעובדה שמכשיר מפעם היה נגיש במרחק של מטרים ספורים, הטיפול המהיר והמסור של חבריו לעבודה וההדרכה הטלפונית של עדן במוקד מד"א. היום (חמישי), מספר שעות לפני שאלברטו עלה על מטוס חזרה לארה"ב למשפחתו, נפגשנו השניים לרגע מרגש.
 
אלברטו רודריגז, עובד חברת Armis Security, סיפר: "אני כאן, חי ושלם בזכות המון דברים שהסתדרו יחד – הקולגות שלי שהיו ערניים, עדן ממוקד מד"א שהדריך אותם באופן מקצועי ומסור ומכשיר המפעם שהיה קרוב ומנע נזק קשה. אני מאמין שלכל דבר יש סיבה, ומודה לבורא עולם על כך שחיי ניצלו בנס חנוכה. בזכות עדן שהסביר במקצועיות לחברי לעבודה איך להפעיל את מכשיר המפעם אני טס היום בלילה לחבק את אשתי והילדים, זו הרגשה שאי אפשר להסביר במילים. אני ממש מתרגש להיות כאן, זה נס החנוכה הפרטי שלי".
 
עדן דוידוב, חובש במוקד מד"א: "מרגש מאוד לראות את אלברטו על הרגליים, מחייך ומאושר. פעולות ההחייאה הפשוטות שחבריו של אלברטו עשו בהדרכה הטלפונית והעובדה שבבניין שבו הוא היה באותו הרגע היה מכשיר מפעם הצילו את אלברטו. לדעת שבזכות כל אלו, אלברטו טס היום הביתה ויכול לשבת לסעודת שבת עם המשפחה שלו שווה עבורי יותר מהכל".

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button