מבזקיםצבא וביטחון

המפכ"ל על סגירת התיק נגד לוחמי מג"ב: "לעם ישראל התווספו שני גיבורים בחג החנוכה"

המפכ"ל יעקב שבתאי התייחס היום (חמישי) לסגירת תיק החקירה של מח"ש נגד לוחמי מג"ב שנטרלו מחבל סמוך לשער שכם בירושלים מחוסר אשמה: "אנו מכשירים את שוטרינו ולוחמינו למשימות מורכבות ומצפים מהם לפעול בנחישות אל מול כל סכנה לחייהם ולחיי אזרחים בכל מקום ברחבי הארץ. החלטת מח"ש לסגור את תיק החקירה נגד לוחמי מג"ב שניטרלו את המפגע ובכך הצילו חיי אדם היא החלטה נכונה. הסרטון המלא ותיפקודם באירוע לא השאירו ספק בדבר מקצועיותם ועל כך הענקנו להם גיבוי מלא. להורי הלוחמים אמרתי, והיום זה ברור לכול – לעם ישראל התווספו שני גיבורים בחג החנוכה. אני מחזק את ידיהם של כל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל הפועלים מסביב לשעון למען שמירה על ביטחונם של אזרחי ישראל מול הטרור ומול אתגרי הפשיעה החמורה."

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "החלטה נכונה של המחלקה לחקירות שוטרים לסגירת התיק מחוסר אשמה כפי שצריך להיות. הלוחמים שחתרו למגע וסיימו את האירוע תוך מספר שניות גילו נחישות, אומץ לב, חתירה למגע ומקצועיות ובכך הצילו חיי אדם נוספים. הענקו ונמשיך להעניק להם את כל התמיכה והלווי שצריך בכלל ההיבטים. אנחנו נמשיך לגבות את הלוחמים שלנו שפועלים ברחבי הארץ נגד טרור ופשיעה חמורה תוך שהם מסכנים את חייהם בכדי להוות חומת המגן של אזרחי ישראל."

מטעם מרכז עדאלה נמסר בתגובה: "הגיבוי שניתן לשוטרים, על ידי הבכירים ביותר בדרג הפוליטי ובמערכת אכיפת החוק, מבססים מדיניות של הוצאה להורג ללא משפט. עד היום מח"ש סגרה חמש תלונות שהוגשו על ידי מרכז עדאלה בעקבות הרג של פלסטינים בידי שוטרים בירושלים לבדה, מהם ארבעה מקרים מתועדים בווידאו המראים בבירור שלא היתה סכנה מיידית וממשית לחיי השוטרים היורים או אחרים שהיו סביבם. קשה לדמיין חקירה רצינית וממצה כאשר ראש הממשלה, השר לביטחון פנים והמפכ"ל מברכים את השוטרים על מעשיהם בטרם החקירה החלה. בהודעתו כעת, מוכיח פרקליט המדינה שמח"ש והפרקליטות ממשיכות לשמש חלק אינטגרלי ממערך פוליטי כולל, המגויס לגיבוי מעשי ההרג ולטיוח שלהם, ולכן דרושה חקירה בלתי תלויה של כל הדרגים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "פתיחת החקירה הייתה מיותרת לכתחילה ומשפילה. במקום להעניק ללוחמים צל"ש, זימנו אותם לחקירה צולבת ורק אחרי סערה ציבורית שתמכה בלוחמים, נזכרו לסגור נגדם את התיק מחוסר אשמה. צריך לסגור את מח"ש על התעללות בשוטרים ולהקים גוף חלופי שיפסיק את ההתעמרות בשוטרים שצריכים לקבל גיבוי לפעול נגד מחבלים, בלי לפחד מחקירה צולבת ביום שאחרי".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן והלוחמים. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button