מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר: תשלום דמי ביטוח לאומי מופחתים לסטודנט במוסד להשכלה גבוהה בחו"ל

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית, את הצעת חוק הביטוח הלאומי, של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן. 54 תמכו מול 42 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. בהצעת החוק מוצע לקבוע כי הוראות לעניין תשלום דמי ביטוח לסטודנטים הלומדים בישראל, יחולו גם על סטודנטים שהם אזרחי ישראל הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בחו"ל.

בדברי ההסבר נכתב: "אלפי סטודנטים נאלצים לנסוע לחוץ לארץ על מנת לרכוש השכלה גבוהה. על פי נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת, נכון לשנת 2007, מספר הסטודנטים שלמדו בחו"ל עמד על 13,946 סטודנטים, מתוכם למדו בירדן לבדה כ-5,400 סטודנטים, כמחציתם בתחום הרוקחות והשאר בתחום הרפואה ובמקצועות פרא רפואיים כגון סיעוד, פיזיותרפיה וקלינאות תקשורת. הסיבה לכך היא תנאי הקבלה המחמירים בישראל בחלק מהמקצועות ומבחן הפסיכומטרי שמהווה חסם עיקרי בפני אוכלוסיות רבות בישראל."

בנוסף, נכתב כי: "סטודנטים שלומדים מחוץ לישראל, בין אם הם ערבים ובין אם לאו, משלמים דמי ביטוח לאומי גבוהים יותר ביחס לסטודנטים שלומדים בישראל. כיום, תושב ישראל שאינו עובד ולומד במוסד להשכלה גבוה בישראל משלם 24 שקלים חדשים לחודש דמי ביטוח לאומי, ולעומתו תושב ישראל שאינו עובד ולומד במוסד להשכלה גבוהה מחוץ לישראל משלם דמי ביטוח לאומי חודשיים בסך של 73 שקלים חדשים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ תומא סלימאן: "סטודנטים שנוסעים לחו"ל כדי ללמוד בתקופה שהם נמצאים בחו"ל חייבים גם לשלם את הביטוח הלאומי בסכומים יותר גבוהים מהסטודנטים שלומדים בארץ. בנוסף לכך הם משלמים שירותים רפואיים במדינות שהם נמצאים בהן כדי שיוכלו לקבל את השירותים הרפואיים. הגיע הזמן לתקן את העוול הזה".

ח"כ סמוטריץ' התנגד: "זה חוק רע אמיתי מכיוון שהוא יעודד את הערבים בישראל לצאת לאוניברסיטאות אסלאמיות קיצוניות בעולם ולחזור לאומנים קיצוניים ומסוכנים והוא אתנן שהממשלה משלמת לרשימה המשותפת."

צילום: חדשות מבזק לייב – MivzakLive

Back to top button