חדשות חוץמבזקים

תם עידן מרקל: אולף שולץ נבחר לתפקיד קנצלר גרמניה התשיעי

הפרלמנט הגרמני בחר היום (רביעי) באולף שולץ לתפקיד קנצלר גרמניה התשיעי מאז סיום מלחמת העולם השנייה, ופותח עידן חדש לאחר 16 שנות כהונה היסטוריות של אנגלה מרקל.

חברי הפרלמנט הצביעו ברוב של 395- 303 בעד בחירת שולץ לתפקיד, עם שישה נמנעים. הקואליציה בעלת שלוש המפלגות שהרכיב מחזיקה ב-416 מושבים בבית התחתון של הפרלמנט בעל 736 המושבים. שולץ אמור להיות מושבע ע"י יו"ר הפרלמנט מאוחר יותר היום, ולקבל אישור רשמי מהנשיא הגרמני.

מרקל, שאינה עוד חברת פרלמנט, נכחה ביציע הצופים של הפרלמנט בעת ההצבעה. חברי הפרלמנט מחאו לה מחיאות כפיים סוערות עם תחילת הישיבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שולץ הוא מנהיג מפלגת הסוציאל דמוקרטית, 63, סגן הקנצלר ושר האוצר של גרמניה מאז 2018, מביא שפע של ניסיון ומשמעת לקואליציה חסרת הניסיון של הסוציאל-דמוקרטים המרכז-שמאליים, הירוקים שוחרי הסביבה והדמוקרטים החופשיים הפרו-עסקים. שלוש המפלגות מציגות איחוד של יריבים לשעבר כברית מתקדמת שתביא אנרגיה חדשה למדינה לאחר תקופת השיא של מרקל בתפקיד.

"אנחנו יוצאים לדרך חדשה, כזו שתופסת את האתגרים העיקריים של העשור הזה והרבה מעבר לכך", אמר שולץ אתמול. אם המפלגות יצליחו, הוא הוסיף, "זהו מנדט להיבחר יחדיו בבחירות הבאות".

צילום: AP Photo/Markus Schreiber

Back to top button