מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד הביטחון מהדק את הפיקוח על יצואני סייבר

אגף הפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון, מהדק את הפיקוח על יצואני סייבר ומפרסם היום (שני) נוסח מעודכן ל'הצהרת משתמש סופי', שעליה נדרשת לחתום כל מדינה כתנאי למתן רישיון ליצוא מערכות סייבר איסופי ו/או מערכות מודיעין. את הצהרת המשתמש הסופי המעודכנת גיבשו משרדי הביטחון והחוץ, כחלק מעדכון מדיניות הפיקוח של מדינת ישראל על יצוא של מערכות סייבר.
 
המהלך מצטרף לשורה של פעולות שנעשו בשנים האחרונות, בנושא פיקוח על ייצוא מערכות סייבר, שבמסגרתן מדינת ישראל מתירה יצוא לגורמי ממשל בלבד ולמטרות חקירה ומניעת טרור ופשע חמור, ומפקחת על פי  צו ציוד לחימה המבוסס על הסדר ואסנאר. 
 
ההצהרה המעודכנת מיישמת את מדיניות משרד הביטחון להגביל את השימוש הסופי המותר במערכות סייבר. במסגרתה, מדינה רוכשת מתחייבת להגביל את השימוש במערכת הסייבר לחקירה ומניעה של פעולות טרור ופשעים חמורים בלבד. בד בבד, חודדו ההגדרות לפשעים חמורים ופעולות טרור, במטרה למנוע טשטוש גבולות בהקשר זה.
 
ההצהרה המעודכנת קובעת כי פעולות טרור הן, בין השאר, פעולות אשר נועדו לאיים על אוכלוסייה ועלולות להביא לתוצאה של מוות, פציעה, לקיחת בני ערובה ועוד. כמו כן, ההצהרה המעודכנת מבהירה באילו נסיבות חל איסור בהפעלת מערכת הסייבר ומבהירה מפורשות קיומה של אפשרות להטלת סנקציות במקרה של הפרת ההוראות, כולל הגבלת מערכת הסייבר ו/או ניתוקה.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button