מבזקיםפוליטי / מדיני

לקראת השקת שדולת יהודי תוניסיה קיימו חברי הכנסת קרעי ומואטי סיור בעקבות המורשת

חה"כ ד"ר שלמה קרעי ממפלגת הליכוד וחה"כ אמילי מואטי ממפלגת העבודה, קיימו היום (ראשון) סיור בעקבות מורשת יהודי תוניסיה, כחלק מהקמת השדולה ליהדות תוניסיה, שבהמשך תורחב גם ליהודי לוב.

מדברי חה"כ קרעי: "היום ראש חודש טבת, הידוע גם בקרב יוצאי תוניסיה – ג'רבה, טריפולי ועוד, כחג הבנות – עיד אל-בנת. החג מעלה על נס את העוצמה הנשית: הגבורה, החוכמה ומסירות הנפש של נשים לאורך הדורות. על פי המתואר בספר עזרא, ביום זה התחייבו שבי ציון לשאת נשים רק מבנות ישראל. האגדה מספרת כי ביום זה הומלכה אסתר המלכה תחת ושתי. ביום זה מציינים גם את גבורתן וחוכמתן של שתי גיבורות נוספות: יהודית, שכבשה ביופייה את הולופרנס שר הצבא, ערפה את ראשו והצילה בגבורתה את אנשי יהודה, וחנה בת מתתיהו, שעוררה במסירות נפש את אחיה החשמונאים להתחיל את המרד ביוונים."

עוד הוסף קרעי וכתב: "לכבוד היום הזה ולקראת השקת השדולה ליהדות תוניסיה – ג'רבה, יחד עם חברתי חה"כ אמילי מואטי, קיימנו סיור בעקבות המורשת. התחלנו את היום בסיור קצר אך מרהיב במרכז למורשת יהדות לוב, המשכנו לפגישה מרתקת עם ראשי הפדרציה העולמית ליהודי תוניסיה, משם המשכנו לאתר הנצחה במושב ינוב לזכר ילדי תוניס שנספו באסון אוסלו, וחתמנו בפגישה ברחובות, בבית שהוא מוזיאון בפני עצמו, עם פרופסור טובי וד"ר טובי, חוקרים נכבדים ובעלי ידע נרחב ביותר על מורשת יהדות תוניסיה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, כתב קרעי: "בקרוב נשיק את השדולה, שתכלול בהמשך גם את מורשת יהודי לוב שלה מכנה משותף רחב עם יהדות ג'רבה, על מנת להנחיל את המורשת המפוארת של עדות אלו לדורות עולם."

ללא קרדיט מאושר
חה"כ אמילי מואטי וחה"כ שלמה קרעי צילום: ללא קרדיט
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח