מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה קיבל את כתב ההאמנה של שגריר ארצות הברית

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קיבל היום (ראשון) את כתב ההאמנה של השגריר החדש של ארצות הברית בישראל, תומאס ריצ'ארד ניידס, עם כניסתו לתפקיד בטקס רשמי בבית הנשיא. לאחר מכן נשאו השניים הצהרות משותפות וקיימו פגישה מדינית. הנשיא הפתיע את השגריר והזמין לטקס את מנהלת בית הספר יום א' בו למד עברית כנער בעיר דולות' (Duluth) שבמינסוטה, אליזבת אלוני.

דברי הנשיא: "זו זכות וכבוד אמיתי עבורי, כנשיא מדינת ישראל, לפתוח את ביתי בפניך, השגריר החדש של ארצות הברית- ברוך הבא, השגריר תום ניידס. עם ישראל מקבל אותך בזרועות פתוחות ובלב פתוח. עבורנו, זוהי חגיגה של חזון משותף וערכים משותפים – חירות ושוויון, חופש, זכויות אדם וחברות עם בת בריתנו הקרובה ביותר. באופן אישי, המשפחה שלי הייתה בקשרים עם למעלה מ-14 נשיאים אמריקאים. גדלתי בארצות הברית, הושפעתי מאוד מרוח החוקה, מהמגוון החברתי שלה ומהמסורת הדמוקרטית שלה."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

"זו הסיבה שעונג לי לארח אותך, אדוני השגריר, כאן בבית הנשיא, לקבל את כתב האמנתך ולהדליק את הנר השמיני והאחרון של חנוכה ביחד איתך. יש לי הפתעה קטנה בשבילך: בילדותך למדת בבית ספר יום א' לעברית בקהילה היהודית הקטנה בעיירה דולות', מינסוטה. הזמנתי לכאן היום את מנהלת בית הספר, חברתי הטובה אליזבת אלי אלוני, שיושבת כאן עכשיו, להצטרף אלינו והיא זוכרת אותך מימיך כנער. אתה אולי לא זוכר אותה, אבל היא זוכרת אותך. תום, בטח ממנה למדת את העברית המשובחת שלך! אדוני השגריר, אני חייב לציין שמאוד התרגשנו מדברי הברכה החמים של הנשיא ביידן בטקס הדלקת נרות החנוכה בבית הלבן ביום חמישי האחרון, כשקיבל את השגריר החדש של ישראל בארצות הברית, אחי היקר מייק הרצוג. מעבר לקשר האישי, זה חימם את הלב כיוון שמדובר במפגן עקבי של הידידות האמיתית ורבת השנים של הנשיא ביידן עם ישראל." הוסיף הרצוג.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון/ לע״מ

עוד הוסיף נשיא המדינה ואמר: "אבקש לנצל את ההזדמנות הזו להביע את הערכתי העמוקה לנשיא ביידן על תמיכתו הבלתי נלאית ומחויבותו חסרת הפשרה לברית הברזל בין ארה"ב לישראל. זהי ברית שחייבת להיות מעל כל פוליטיקה מפלגתית, אשר זוכה לתמיכה של כל ממשל באשר הוא. שתדע, אדוני השגריר, שעבור אזרחי ישראל, יש לכך משמעות לאין שיעור. אני יודע, השגריר ניידס, כמה אכפת לך מהקשר בין ארצות הברית לישראל וכי אתה מתכוון לפתח ולהעמיק אותו בתקופת שירותך. ישראל מצפה לעבוד ביחד בהרמוניה ובשיתוף מלא. אתה מגיע לאזור שבו יותר תקווה. הסכמי אברהם שינו לחלוטין את המצב האסטרטגי והאזורי. עלינו לממש את הפוטנציאל של ההסכמים ההיסטוריים הללו לצד ארצות הברית. שמחתי לשוחח על כך עם יורש העצר של האמירויות, השייח מוחמד בין זייד, בשיחת הטלפון החמה והידידותית שלנו בסוף השבוע האחרון."

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

לסיום, אמר הנשיא: "אדוני השגריר, בלי ספק האתגר הגדול העומד בפני ישראל וארה"ב הינו האיום המשותף של איראן. אנו עוקבים מקרוב אחר המשא המתן של הקהילה הבינלאומית עם איראן. ישראל תברך על פתרון דיפלומטי מקיף שיפתור אחת ולתמיד את סוגיית איום הגרעין האיראני. במקרה שלא יושג פתרון כזה ישראל שומרת את כל האופציות על השולחן, ואם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה—ישראל תעשה זאת. ישראל תגן על עצמה בעצמה. השגריר ניידס, אני מודה לך שהצטרפת אלינו היום עם בנך מקס, ואני מאחל לך כהונה מלאת סיפוק, הנאה והצלחה בישראל יחד עם צוותך המצוין. אני מצפה לבקר בארצות הברית בזמן הקרוב ולהיפגש עם ידידיי הטובים הנשיא ביידן, סגנית הנשיא קמאלה האריס, והממשל כולו על מנת לקדם את מטרותינו המשותפות ולחזק את הקשרים ההיסטוריים בין שתי הדמוקרטיות הגדולות שלנו ובין עמינו. תודה לך, בהצלחה, וחג שמח!"

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח