בריאותמבזקים

חברת אבוט: בטוחים שהבדיקות המהירות וה-PCR שלנו יוכלו לזהות את האומיקרון ביעילות

חברת אבוט מנטרת בקפידה את המוטציות של COVID-19 , כדי שנוכל להבטיח שהבדיקות שלנו מסוגלות לזהות אותן. כבר ביצענו הערכה של וריאנט אומיקרון ואנו בטוחים שהבדיקות המהירות ובדיקות ה-PCR שלנו יכולות לזהות את הנגיף. בעוד ווריאנט האומיקרון מכיל מוטציות בחלבון הספייק, הבדיקות המהירות ובדיקות ה-PCR של אבוט אינן מסתמכות על חלבוני הספייק כדי לזהות את הנגיף.

אבוט מייצרת כיום יותר מ-100 מיליון בדיקות מהירות ובדיקות PCR לזיהוי COVID-19 בכל חודש, במטרה לסייע בצורך הגובר בבדיקות ברחבי העולם.

התהליך להערכת וריאנטים ובדיקות מאמץ לבדיקות שלנו, אינם עוצרים בווריאנטים הנוכחיים. אנו אוספים באופן פעיל דגימות מהעולם האמיתי ומשתמשים בתרביות ויראליות, כדי לוודא שהבדיקות שלנו ממשיכות לזהות זנים בתפוצה ברציפות, כיוון שאנו יודעים כמה חשוב שהבדיקות שלנו תוכלנה לזהות וריאנטים חדשים, ללא קשר למקום הימצאם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באמצעות קואליציית ההגנה הפנדמית של אבוט (Abbott Pandemic Defense Coalition), יש לנו רשת של שותפים במחקר, באקדמיה ובבריאות הציבור המוצבים באופן אסטרטגי ברחבי העולם, ומבצעים ריצוף פעיל של וירוסים כדי לחפש את האיום הוויראלי הבא, כולל וריאנטים של COVID. הרשת המבוססת שברשותנו מאפשרת שיתוף מהיר של מידע חדש ויכולת אספקת דגימות במהירות – תוך ימים, ולא תוך שבועות או חודשים כפי שקורה בדרך כלל – כך שאנו יכולים לאמת את הבדיקות שלנו. אנחנו מעורבים באופן פעיל באומיקרון עם השותפים שלנו בדרום אפריקה. סוג זה של שיתוף פעולה עולמי הוא קריטי למלחמה בווריאנטים הללו ובמגיפה.

יש לנו גם צוות שלם של מדעני אבוט המקדיש את זמנו לניטור וריאנטים של COVID-19. עד כה, נותחו בקפידה יותר מ-1.4 מיליון רצפים מ-63 וריאנטים שונים ואף אחד מהם לא השפיע על היכולת של בדיקות האבחון שלנו לזהות את הנגיף. ברגע שריצוף וריאנט האומיקרון היה זמין, המדענים שלנו עבדו ללא הפסקה כדי להעריך אותו וקבעו שהמוטציות אינן משפיעות על יכולת הבדיקות המהירות ובדיקות ה-PCR שלנו לזהות אותו.

הווריאנטים שינו מהותית את כיוון ומסלול המגיפה ברחבי העולם. כעת, יותר מתמיד, הבדיקות נותרות מרכיב קריטי בתגובתנו לנגיף הקורונה, והעדיפות העליונה של אבוט נותרה לדאוג לזמינות בדיקות אמינות ונגישות.

במקביל, ארגון הבריאות העולמי (WHO) פרסם אמש (ראשון) כי זן האומיקרון עשוי להוביל להידבקות בקלות רבה יותר בנגיף אך הסבירו כי בדיקות הקורונה יעילות לזיהוי הזן החדש וחשובות בעיקר בימים אלה על מנת למנוע התפרצות מחודשת.

לדברי פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא: "העובדה שבמדינת ישראל בדיקות האנטיגן וה-PCR מזהות גם את הווריאנט החדש: האומיקרון, חשובה כחלק מהיכולות של מדינת ישראל לקטוע את שרשראות ההדבקה, לזהות את מי שנדבק בקורונה ולסייע בהתמודדות עם המגפה."

ארכיון. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח