בריאותמבזקים

מעדתם? חרגתם? כך חוזרים למסלול תזונה בריאה!

כולנו שואפים לקיים מסלול של תוכנית תזונה בריאה, מה קורה אם סוטים מהמסלול? איך חוזרים בחזרה אחרי מעידה וממזערים נזקים? החוכמה היא להבין לא רק מה מסבך אתכם מלכתחילה, אלא גם כיצד תוכלו לחזור לתוכנית.

התזונאית סוזן בוורמן, מנהלת הדרכת תזונה גלובלית בחברת הרבלייף מעניקה טיפים לחזרה למסלול:

  • גישה:

דעו שמעידות הן חלק מכל תוכנית תזונה. כולם מועדים מדי פעם. מה שאתם לא רוצים לעשות זה להלקות את עצמכם בעניין – משום שתרגישו כאילו נכשלתם – וזה עלול להוביל אתכם לוותר ולאבד שליטה לחלוטין. אירוע בודד – לאכול משהו שאסור לכם או חורג ממגבלת הקלוריות בתוכנית התזונה היומית הוא רק מעידה. זה קורה. הכירו בכך, אך אל תניחו לדברים לצאת משליטה. צרפו כמה מעידות – ואתם עלולים לחזור לנקודת ההתחלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • זיהוי הגורם:

רוב האנשים יכולים לזהות מה גורם להם לאכול כאשר הם לא צריכים. סטרס, למשל, הוא גורם משמעותי. כשאנשים אוכלים בתגובה לסטרס, זה משום שהם חושבים שחטיף יגרום להם להרגיש טוב יותר. וזה אולי נכון – לפחות לרגע. אבל אז מרגישים אשמה – מה שגורם לסטרס וכתוצאה מכך לאכילה רבה יותר – והמעגל חוזר על עצמו. עייפות, בדידות, תסכול, שיעמום – יש שלל רגשות שעשויים לגרום לאכול. לפעמים, אנשים בחיים שלכם הם הבעיה – דוגמת אלה שתמיד משכנעים אתכם לאכול משהו 'רק פעם אחת'.

  • טיפול ברגש ושינוי תגובה:

אם אכילה רגשית היא עיקר הבעיה, מצאו דרכים אחרות להתמודד עם רגשות, שאינן כוללות אוכל. פעמים רבות אנו אוכלים כדי להדחיק את הרגשות ולהימנע מלהרגיש עצובים, בודדים או מתוסכלים. רבים מעידים שהחשש לחוות את הרגש גורם להם לאכול אבל כשהם מאפשרים לרגש לצוף ולומדים כיצד להתמודד איתו, זה אף פעם לא גרוע כמו שחשבו שיהיה! לכן, כאשר הרגשות עולים והאוכל קורא לכם, נסו להעלות את המחשבות על הכתב, התקשרו לחבר או האזינו למוזיקה מרגיעה.

דברו יפה:

אם אכלתם משהו שאסור לכם לאכול והקול הקטן בראשכם אומר "אתה כישלון, אתה אף פעם לא תצליח לרדת במשקל!" נסו להיות יותר נחמדים לעצמכם. במקום זאת, אמרו לעצמכם את מה שהייתם אומרים לחבר אם הייתם מציעים לו תמיכה – "זה לא סוף העולם. בוא נצא לטיול כדי לשרוף כמה קלוריות ונעצור לסלט בדרך חזרה."

  • הזמן עושה את שלו:

חכו שזה יעבור. טקטיקות עיכוב יכולות להיות נפלאות כשאתם מרגישים פיתוי לאכול משהו אסור. אם אתם מנהלים יומן אכילה, העיפו בו מבט לפני שתאכלו. העובדה שתחקרו את מה שאתם עומדים לאכול והסיבה לאוכל, לעיתים מספיקה כדי לעצור אתכם. אימרו לעצמכם שתמתינו 10 דקות ברגע שהדחף תוקף, כדי לראות אם אתם עדיין מרגישים צורך לאכול את מה שרציתם. ברוב המקרים, כבר תהיו עסוקים במשהו אחר ופשוט תשכחו מזה.

  • חזרו למסלול מיד:

    אל תתנו ליום 'לברוח' מכם. מעידה היא אירוע חד פעמי – פשוט אל תאפשרו לה להפוך לנפילה. אם אכלתם משהו שלא הייתם צריכים לאכול, אל דאגה, חזרו לשגרה כבר בארוחה הבאה. זה כבר מאוחר לעשות משהו בקשר לארוחה האחרונה שאכלתם. במקום זאת, התמקדו בארוחה הבאה.

  • לאפס את המערכת:

    הזכירו לעצמכם מה השגתם- לפעמים, אחרי מעידה, עוזר לבצע 'איפוס מערכות' קטן. חשבו מה הניע אתכם לבצע שינויים מלכתחילה, כמה רחוק הגעתם, ולאילו הישגים. יש לכם את הידע והמחויבות – ואתם יודעים שאתם יכולים להשיג את היעדים משום שהצלחתם. זכרו כי התקדמות נמדדת בדרכים רבות – לא רק במה שמציג המשקל. בכל פעם שתבחרו במנה הבריאה ביותר במסעדה, תיקחו איתכם ארוחת צהריים בריאה, תדחו הצעה לאוכל שאתם לא באמת רוצים לאכול או תדלגו על חטיף לא בריא כשאתם לחוצים ובמקום תיקחו נשימה עמוקה – ניצחתם.

צילום: יחצ הרבלייף
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח