חדשות חוץמבזקים

גולות במקום פתקי הצבעה: בחירות בגמביה מתקיימות לראשונה מזה עשרות שנים

לראשונה מזה עשרות שנים, נערכו בחירות לנשיאות מדינת גמביה באפריקה, הקלפיות נסגרו וספירת הקולות החלה היום (שבת). קולות המצביעים באים לידי ביטוי בדרך ייחודית, כשהמצביעים משליכים גולות לתוך אחד משישה פחי הצבעה, כשכל אחד מעוטר בפנים ובשם של מועמד, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

הבחירות נערכות ללא השתתפותו של הדיקטטור לשעבר יחיא ג'מהאבן דרך שנתפסת כמבחן לדמוקרטיה במדינה המערב אפריקנית. בין המועמדים ניתן למצוא את הנשיא המכהן אדמה בארו, שניצח את ג'אמה ב-2016 כמנהיג אופוזיציה.

המתמודדים של בארו הם המנטור לשעבר ומנהיג האופוזיציה אוסיינו דרבו מהמפלגה הדמוקרטית המאוחדת; מאמא קנדה מהקונגרס הדמוקרטי של גמביה; חליפה סלאח מהארגון הדמוקרטי העממי לעצמאות וסוציאליזם; עבדולי אברימה ג'מה ממפלגת האחדות הלאומית; ואסה מבייה פאאל, לשעבר היועצת הראשית של ועדת האמת של גמביה, שהתמודדה כעצמאית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לעולם לא נפסיד בבחירות האלה", אמר בארו לאחר ההצבעה בבנג'ול. "אני מנהיג שמתמקד בפיתוח, והפיתוח הזה יימשך במדינה הזו. אני יודע שב-24 השעות הקרובות האנשים שלי יחגגו ברחובות". בארו הדגיש כי ועדת הבחירות העצמאית חייבת להישאר חסרת פניות.

דרבו הצביע בפאג'רה, שכונה בבאקאו, ליד הבירה, באמצעות הליכון עקב בעיות בריאות. בליווי של תומכים רבים, כולל נשותיו.

צילום: AP Photo/Leo Correa
צילום: AP Photo/Leo Correa
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח