מבזקיםמשפטי/פלילי

נשיאת העליון חיות נפרדת מהשופט אביטל חן: "מערכת המשפט התברכה בשופטים מצוינים"

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשאה היום (חמישי) נאום פרידה מנשיא בתי משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, בטקס שנערך במרכז "שלווה" בירושלים.

מתוך דברי הפרידה של הנשיאה חיות: "התכנסנו הערב במרכז שלוה – שהוא בפני עצמו מקור לאור גדול – על מנת לחגוג ולהוקיר את האור הרב שהנשיא אביטל חן מקרין בכל תחומי עשייתו המקצועית. במשך כרבע מאה של עשייה שיפוטית העמיד הנשיא חן את עצמו לשירות הציבור במגוון תפקידים – כשופט בבית המשפט לתעבורה, בבית משפט השלום ובבית המשפט לנוער; ובהמשך כסגן נשיא בתי המשפט לתעבורה במחוז ירושלים, וכנשיא בתי משפט השלום במחוז זה. במקביל הוביל הנשיא חן שתי ועדות בין-משרדיות שריכזו את הטיפול ברפורמות מהותיות בדיני התעבורה. ואת כל התפקידים הללו מילא הנשיא חן במצוינות ובמסירות אין קץ, כפי שיכול להעיד כל מי שזכה לעבוד איתו או להתדיין בפניו."

צילום: יוסי זמיר

עוד הוסיפה שבחים ואמרה חיות: "לשמחתי, מערכת בתי המשפט התברכה בשופטים מצוינים רבים. אך מה שמייחד, בעיניי, את הנשיא חן הוא השילוב בין ההיבט המקצועי וההיבט האנושי, המשתלבים בו באיזון כל כך מדויק ונכון. רגישותו האנושית של הנשיא חן באה לידי ביטוי בכל סוגי התיקים שבהם ישב לדין, ובעיקר בתקופת כהונתו בבית המשפט לנוער, שם מתעוררים לא פעם מצבים כואבים וטעונים ביותר. את בני ובנות הנוער שהופיעו לפניו ליווה השופט חן, כתוארו אז, ברגישות ובחמלה יוצאת דופן על מנת להחזיר את חייהם למסלולם. המחויבות של הנשיא חן לאדם ולקהילה בלטה גם בתפקידיו הניהוליים, שם פעל ללא לאות לטובתם ולרווחתם של השופטים והעובדים במחוז ירושלים. לציון מיוחד ראויה היוזמה שלו להקמת קרן הסיוע לעובדי בתי המשפט לפני כשלוש שנים, שבמסגרתה נתרמו עד כה למעלה מ-183 אלף ש"ח לעובדות ולעובדים שנזקקו לעזרה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: יוסי זמיר

לסיום, אמרה הנשיאה: "אין זה סוד שהתפקיד השיפוטי מתאפיין בעומס עבודה רב, ועל אחת כמה וכמה כשמתווסף אליו תפקיד ניהולי כמו סגן נשיא או נשיא. חרף זאת דאג הנשיא חן לאורך כל הדרך להקדיש מזמנו, ממרצו ומניסיונו לטובת הקהילה גם מחוץ לכתלי בתי המשפט: בשירות מילואים פעיל במסלול פיקודי; בטיפוח הדורות הבאים דרך העברת קורסים בפקולטות למשפטים; וכן בלמעלה משני עשורים של פעילות התנדבותית עשירה, הכוללת העברת סדנאות לבני נוער בסיכון ועבודה עם בעלי מוגבלויות. כשהעמדתי לנגד עיניי את מלוא העשייה המגוונת של הנשיא חן, התקשיתי להאמין שבכלל אפשר להספיק את כל זה בימים המחזיקים עשרים וארבע שעות בלבד.".

צילום: יוסי זמיר
Back to top button