מבזקיםצבא וביטחון

מצטייני המוסד 2021: ראש הממשלה ונשיא המדינה העניקו תעודות ל-12 אנשי הארגון

כמדי שנה בחנוכה, התכנסו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש המוסד דוד ברנע להענקת תעודות הצטיינות ל-12 עובדי ועובדות המוסד. הטקס המסורתי, התקיים היום (חמישי), בבית הנשיא בירושלים.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "בחג החנוכה אנחנו מברכים את ברכת על הניסים; "על הניסים ועל הנפלאות". נדמה לי שהברכה הזאת באמת מתאימה היום יותר מבכל יום אחר: כי אתם, מצטייני המוסד, יחד עם חבריכם, אתם הניסים והנפלאות שלנו בזמן הזה. לעבודה שלכם יש תרומה אדירה לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. תעודות ההצטיינות שניתנות לכן היום הן אות הוקרה מטעם הארגון, מטעם מדינת ישראל ואזרחי ישראל, אבל ההישגים שלכם – הם ההצטיינות האמיתית. עם ישראל גאה בכם."

צילום: חיים צח/ לע"מ

"אין זה סוד שהמוסד קנה לעצמו שם עולמי. אני יכול לומר לכם גם מפגישות שלי עם מנהיגים בעולם, יש לנו את אחד מארגוני הביון הטובים בעולם. אבל כשכולם מסתכלים, או לפחות רוצים להסתכל, על משימות הקצה – על אותו ג'יימס בונד משלנו – אני רוצה להדגיש גם את העבודה המסורה, האחראית, וכן – גם המבריקה – של כל מערכי הארגון. כולנו כאן יודעים עד כמה העבודה שנעשית מאחורי הקלעים משחקת תפקיד משמעותי בהגנה על אזרחיות ואזרחי ישראל. אני יודע שהארגון יודע להכיר ולהוקיר את כל תחומי העשייה, אבל אני מבקש היום לתת לכל אלה את הכבוד הראוי להם גם בשם מדינת ישראל כולה. המצטיינות והמצטיינים – אנחנו סומכים עליכם. עם ישראל סומך עליכם. המשיכו לגרש את החושך ולהביא לנו הרבה אור. כל הכבוד לכם. וחג חנוכה שמח." הוסיף הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "הקו שמחבר בין המכבים לביניכם הוא קו ישיר וברור. אז, כמו היום, הראנו תעוזה. אז, כמו היום, הייתה לנו תחבולה. ואז, כמו היום, הייתה לנו מחויבות ארוכה לקיום מדינה ריבונית בארץ ישראל. ייעוד המוסד הוא לוודא שהפעם נחזיק את המדינה המופלאה הזאת לנצח. מעטים האנשים שיכולים להרגיש כזה כובד אחריות כמוכם. המוסד מגלם את הערכים הללו, אפילו בראש מוסד ובמוסד, שמגלם בעיניי, בכל מה שאני רואה – יצירתיות, נחישות, ענווה, גמישות מחשבתית, התאמה מהירה למציאות, פרקטיות, וחתירה למגע. היקף פעולות בלתי נתפס. אני רוצה לומר, בשם ממשלת ישראל ובשמי – אני סומך עליכם לגמרי במשימות הגדולות שעומדות בפניכם. אני יודע שתעמדו בהן."

צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש המוסד, דוד ברנע אמר: "ברור שאין צורך באורניום מועשר ל-60% למטרות אזרחיות, אין צורך בשלושה אתרים עם אלפי צנטריפוגות פעילות אלא אם כן קיימת כוונה לפתח נשק גרעיני. הסכם גרוע, שאני מקווה שלא יגיעו אליו, הינו בלתי נסבל. איראן חותרת להגמוניה אזורית, מתנהלת בטרור אותו אנו בולמים יום-יום בכל רחבי העולם, ומאיימת באופן מתמשך על יציבות המזרח התיכון. לכן, עינינו פקוחות, אנו דרוכים, ונעשה יחד עם עמיתינו במערכת הביטחון את כל שנדרש כדי להרחיק את האיום ממדינת ישראל, ולסכלו בכל דרך. לאיראן לא יהיה נשק גרעיני, לא בשנים הקרובות, לעולם לא, זו התחייבותי, זו התחייבות המוסד."

עוד הוסיף ברנע ואמר: "העבודה במוסד מחייבת השקעה רבה ומתמשכת. זה לא מאמץ חד פעמי או רגעי. זו דרך חיים של שירות, שירות טוטאלי, שירות בחוד המבצעי של המוסד מסכן חיים וחירות. זו הזדמנות טובה להודות לכם, בני המשפחות, ולהביע הערכה והוקרה על הדרך המשותפת, על תמיכתכם ועל כך שאתם מעניקים לעובדים שלנו את המרחב והתמיכה שמאפשרים להם להתמסר באופן מלא למשימותיהם, או יותר נכון – לדרך החיים בה בחרו, בחרו יחד אתכם."

טקס המצטיינים, מתקיים כבכל שנה בחג החנוכה, זו השנה השנים-עשר. תעודות ההצטיינות השנה הוענקו לעובדות ולעובדים, אשר פעלו ללא לאות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. אחת התעודות הוענקה ללוחם, שפעל תחת מציאות מאתגרת והוביל מבצעים מורכבים ופורצי דרך, שתוצאותיהם יניבו פירות עוד שנים רבות קדימה. לוחם נוסף שקיבל תעודת הצטיינות הצליח לשלב בעבודתו גם יכולות יומינטיות, ובכך הפך למודל לחיקוי ולמוקד ידע. בשנה האחרונה קידם והוביל מבצע חסר תקדים, אשר בנה יכולת חדשה למדינת ישראל וסייע לממש את אחריות המוסד כגוף ביטחוני.

צילום: חיים צח/ לע"מ

תעודת הצטיינות נוספת הוענקה לעובד מבצעי מהאגף לקשרי חוץ, שהצליח, בזכות הנועם, יכולות יומינטיות גבוהות והמקצועיות המאפיינים אותו, לפתח קשר חדש עם מדינה עמה לא היו למוסד קשרים קודם לכן. קצין האיסוף שזכה בתעודת הצטיינות, הצליח לגייס סוכן אסטרטגי שפתח צוהר ייחודי ונדיר, בליבת העשייה המוסדית. ארבע תעודות הצטיינות הוענקו גם ללוחמי סייבר, שעבדו השנה האחרונה לילות כימים, במקצועיות ללא פשרות ואפשרו למדינת ישראל לשמר את עליונותה במבצעי הסייבר האסטרטגיים.

אחד מהם הינו מומחה תוכן בפיתוח מערכי תקיפה בסייבר. הוא הצליח לייצר פתרונות לאתגרים טכנולוגיים מהמעלה הראשונה בצורה מהירה, נכונה ויעילה, אל מול איומים הולכים וגדלים לטובת הגנה על חופש הפעולה בסייבר. גם לוחמת סייבר קיבלה השנה תעודת הצטיינות מנשיא המדינה. המצטיינת היא מומחית תוכן בתחומי הפיסיקה, הבקרה והחשמל, בעלת ידע ייחודי ומהוה מוקד ידע בתחומה. לאורך שנות שירותה הרבות במוסד, היוותה עוגן באיפיון ופיתוח שורה ארוכה של מבצעים פורצי דרך וניכרת תרומתה האדירה לביטחון המדינה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח