חדשות הארץמבזקים

יום המודעות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: בניין עיריית ראשון לציון הואר בסגול

יום המודעות הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, יצוין מחר (שישי) ברחבי העולם. הערב הואר בניין עיריית ראשון לציון בסגול, הצבע הרשמי של היום, על מנת לעורר מודעות לקידום שוויון זכויות למען 1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות החיים בישראל, במהלך החודש הקרוב תקיים העירייה אירועים מגוונים למען אנשים עם מוגבלות, וביניהם הפנינג למשפחות ותערוכה בבניין העירייה. בעיריית ראשון לציון החליטו לציין מועד זה במשך חודש שלם, במסגרת קמפיין הכולל שלטי חוצות הכולל עם הסלוגן: "אל תראה מוגבל – תראה בן אדם". בנוסף, יתקיימו מגוון פעילויות ברחבי העיר שנועדו להעלות את המודעות לשוויון הזכויות עבור אנשים עם מוגבלות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מחובתנו כחברה להילחם בכל יום למען שוויון ושילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחום ולהנכיח בפעולות יזומות את היותם חלק שווה בהחברה. עיריית ראשון לציון הוסיפה השנה 7 תקנים עבור אנשים עם מוגבלות במימון עירוני ומסייעת להם במציאת עבודה מותאמת לצרכים, ליכולות ולכישורים שלהם ואף מפתחת שירותים מותאמים עבורם על מנת לסייע להם לממש את הזכויות המגיעות להם".

מוטי עג'מי, סגן ומ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה: "אנו בימים של חג חנוכה בו עלינו להפיץ אור ולגרש את החושך. היום אנחנו מפיצים אור סגול בראשון לציון ואומרים – כולם שווים, תמיד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, בעיריית ראשון לציון יקיימו לאורך כל החודש הקרוב פעילויות בהובלת אגף שיקום נכויות במנהל לשילוב חברתי. מחר (שישי) תיערך חגיגת חנוכה בסימן שויוון והכלה בהיכל הספטרט גן-נחום עבור משפחות לילדים ובוגרים עם מוגבלות. במהלך החודש ראש העירייה, רז קינסטליך, יקריא את הסיפור "לציונה יש כנף אחת" של נעם חורב בגן ילדים של החינוך המיוחד. כמו כן, לקראת סוף חודש דצמבר תתקיים תערוכה של ילדים ואנשים עם מוגבלות בניין העירייה, במסגרתה יוצגו ציורי נוף וטבע מרהיבים של אדם עם מוגבלות שמיעה, רישומים וציורים של אנשים עם מוגבלות שכלית, ציורי ילדים ונוער עם מוגבלויות ותערוכת "לחבק את האוטיזם" המתמקדת בצילומים וסיפורים אישיים של הורים לילדים על הרצף האוטיסטי.

בנוסף, עיריית ראשון לציון תקיים ביום ראשון הקרוב (5.12) הפנינג ברחבת אולם התרבות בסימן "באנו חושך לגרש ולקרב בין הלבבות". ההפנינג יתקיים בעיר בפעם השנייה, מתוך רצון לחיבור חברתי והבנה כי אנו חברה רב גונית שצריכה לקבל את כולם באופן שווה. במסגרת ההפנינג, שייפתח בשעה 15:00, יתקיים מצעד, הפרחת בלונים, ריקודים, הפעלות לילדים, להקת מתופפים ושופרות, צילומי מגנטים והדלקת נר שמיני של חנוכה.

צילום: עיריית ראשון לציון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח